واعظی: مشکلات همچنان برسر راه کسب‌وکارهای اینترنتی است

محمود واعظی در ادامه سلسله نشست ها با کسب و کارهای اینترنتی به مشکلات فعالان در این حوزه پاسخ گفت.

پاسخگویی وزیر ارتباطات به مشکلات کسب و کار های اینترنتیبه گزارش خبرنگار حوزه دنیای ارتباطات گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان؛ در ادامه سلسله نشست‌های هیئت دولت و کسب‌وکار های مبتنی بر اینترنت، محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات امروز (سه شنبه 10 اسفند 95) به پاسخگویی  مسائل مطرح‌شده در حوزه کسب و کارهای اینترنتی پرداخت و گفت: کسب و کار های دانش محور حوزه‌ای جدید است که مخاطبین آن تاکنون تعلیماتی سنتی داشته‌اند که فرصت آموزش و تطبیق با شرایط جدید هنوز پیش نیامده است ، همچنین برخی  از قوانین نیز به اصلاح نیاز دارد. هدف این هم اندیشی شناخت و رسیدگی به این موضوعات است.
 
سیاست دولت بر حمایت از این نوع کسب و کار است اما  بلاشک اختلافاتی بین کسب و کار سنتی و جدید پیش خواهد آمد  که باید به تدریج در یک دوره گذار بین این دو هماهنگی به وجود آورد.

 وی افزود در حوزه حمایتی باید اشاره‌کنیم که برای کسب‌وکار های  نو پا وام‌هایی که از طریق صندوق‌های حمایتی در نظر گرفته‌شده بود تأمین خواهد شد.
 همچنین در حوزه مشکلات حقوقی  با حضور وکلا و حقوقدانان برای جمع‌بندی کلی موضوعات و موارد موردنیاز  در جلسات هیئت دولت در حال بررسی و ریشه‌یابی هستیم .

وزیر ارتباطات در مورد مشکلات مالیاتی ادامه داد:  نظام مالیاتی تعریف شده ای جمع‌بندی و تدوین‌شده است و تفاهم‌نامه آن با وزارت امور اقتصادی و دارایی تا پایان سال امضا خواهد شد تا معافیت‌های مالیاتی در برخی حوزه‌ها مانند فعالیت‌های فرهنگی در نظر گرفته شود.

واعظی افزود: مسائلی که تاکنون عنوان شده عموماً قابل رفع است و  طبیعی است با گسترش فضای نو  مسائل جدید با خود به همراه داشته باشد، کار دولت حل و فصل  همین مشکلات است ، در نتیجه سازوکارها نیاز به بروزرسانی دارد ، چون با کسب‌وکارهای سنتی تعریف و تشکیل شده‌اند.

در ادامه وزیر ارتباطات با اشاره به جلسه چهارشنبه هفته گذشته که برای بررسی مشکلات کسب و کار در فضای مجازی شکل گرفته بود عنوان کرد: دولت برای تعقیب موضوع و رسیدن به تصمیمات لازم دو هفته مهلت دارد و مشکلات پیگیری خواهد شد.

مشکلاتی که اگر بخواهیم به صورت اجمالی  به آنها اشاره کنیم شامل: بحث کپی رایت، بحث حمایت از تولیدات فرهنگی، خلأ قوانین؛ بحث مالیات و قوانین مرتبط  که یا قانون لازم را نداریم و یا قانون‌ها غیر مرتبط است.

واعظی  پس از اشاره به در جریان بودن  پیگیری لایحه مالکیت فکری در دو سال گذشته  ؛ از تشکیل شورای هماهنگی کسب و کار  در وزارت دادگستری خبر داد و افزود:  از همه دستگاه‌ها در این شورا حضور دارند و همچنین پذیرای نماینده از کسب و کارهای اینترنتی نیز خواهد بود تا رابطه پویا و فعال باشد.

وزیر ارتباطات در پایان  بر جمع‌بندی مسائل و مشکلات توسط مدیران و دست‌اندرکاران اصناف مربوطه برای ارائه موضوعات به‌طور خلاصه و واحد به منظور پیگیری در جلسات هیئت دولت تأکید کرد.

گفتنی است بررسی  مشکلات بحث‌های مالیاتی و بیمه‌ای مطرح شده این صنف به جلسه بعد موکول شد

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار