اصفهان؛

نگاه آزادی‌خواهان سراسر جهان به جمهوری اسلامی است

فرمانده ناحیه بسیج امام صادق (ع) اصفهان گفت: امروز انقلاب اسلامی ایران در کشور ایران محصور نبوده و هر آزادیخواهی در سراسر جهان نگاه به کشور ما دارد و این انقلاب هر روز در حال پر فروغ شدن است.

 به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،علی مقواساز  امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار داشت: امروز انقلاب اسلامی ایران در کشور ایران محصور نبوده و هر آزادی‌خواهی در سراسر جهان نگاه به کشور ما دارد و این انقلاب هر روز در حال پر فروغ شدن است.

وی با اشاره به اینکه آمریکا قبل از انقلاب به عنوان کدخدا بود، افزود: اقتصاد و همه مسائل دست آمریکا بود و با یک تلفن وزیر و وکیل را عوض می کردند، اما در همان زمان هم نتوانستند هیچ غلطی بکنند.

فرمانده ناحیه بسیج امام صادق(ع) تصریح کرد: مطمئناً امروز هم هیچ غلطی نمی توانند بکنند، چرا که آمریکا در اوج پستی و ذلت قرار گرفته و رئیس جمهورش هم می‌گوید که ما در اداره کشور خودمان مانده‌ایم.

مقواساز همچنین عنوان داشت: راهیان نور یکی از مؤلفه‌های قدرت نرم انقلاب بوده و کاری کرده که دشمنان حتی خواب حمله به ایران را نمی‌بینند و خاطره دفاع مقدس خواب آشفته‌ای برای آن‌ها است.

وی با بیان اینکه ایستادگی، مقاومت، شجاعت و پایمردی در مقابل دشمن از زیرمجموعه‌های این مؤلفه مهم است، تأکید کرد: مردم باید بتوانند با این مؤلفه و زیرمجموعه‌های آن آشنا شوند، یکی از راه‌های آن بازدید از مناطق عملیاتی جنوب است که هنوز معنویت آن روزها را دارد و نشان دهنده رشادت‌های رزمندگان بوده و حتی توریست‌های خارجی هم از این مناطق بازدید می‌کنند.

فرمانده ناحیه بسیج امام صادق(ع) با اشاره به اینکه به جاست با توجه به رشادت‌های رزمندگان اصفهانی در هشت سال دفاع مقدس حتماً از این مناطق بازدید کنند، عنوان کرد: امسال 7 هزار نفر از مردم شهر اصفهان در قالب کاروان‌ها و همچنین برای نخستین بار با وسایل نقلیه شخصی به مناطق اعزام می‌شوند.

مقواساز اضافه کرد: ثبت‌نام از 10 اسفندماه آغاز شده و زائران از 20 اسفند تا 12 فروردین به این مناطق اعزام می‌شوند.

وی در ادامه در تشریح فعالیت‌های عمرانی بسیج اظهار داشت: در سال جاری 2 هزار مترمربع فضای ورزشی سرپوشیده به فضای ورزشی شهر اصفهان اضافه شد که 3 مکان افتتاح شد و یک هزار متر هم در سال آینده به فضای ورزشی اضافه خواهد شد.

وی افزود: ساختمان دارالقرآن بسیج برای نخستین بار در کشور با 800 متر زیرساخت در اصفهان در خیابان خواجو احداث شده است.

فرمانده ناحیه بسیج امام صادق(ع) ادامه داد: به مساحت حوزه‌ها و پایگاه‌ها نیز امسال 2 هزار مترمربع اضافه شده و تا 6 ماه آینده هیچ حوزه استیجاری نخواهیم داشت.

مقواساز در ادامه به بیان فعالیت‌های بسیج شهر اصفهان در حوزه اقتصاد مقاومتی پرداخت و گفت: 68 طرح در قالب یک میلیارد و 350 میلیون تومان در این حوزه اجرا شده و یا در حال اجراست که این میزان هزینه در قالب وام اقتصاد مقاومتی در عرصه‌های مختلف بوده و طرح‌ها با حضور کارشناس هم بررسی شده است؛ همچنین نمایشگاه اقتصاد مقاومتی در نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد.

وی ادامه داد: با همکاری سایر نهادها زیرساخت‌های مناطق عملیاتی آماده شده که مردم اصفهان بتوانند با خاطر آسوده‌ای به این مناطق اعزام شوند؛ متقاضیان می‌توانند در پایگاه‌های بسیج ثبت‌نام کنند.

فرمانده ناحیه بسیج امام صادق(ع) در ادامه بیان داشت: از مسؤولان استان تقاضا داریم که در این زمینه همکاری داشته باشند که مردم زیادی از اصفهان بتوانند در این مناطق حضور پیدا کنند.

مقواساز با اشاره به اینکه یکی از مهم‌ترین شاخصه‌های این سفر ایمنی مسافران است، مطرح کرد: همه مسائل ایمنی مسافران در نظر گرفته شده و بحث ترابری، اسکان و موضوعات دیگر برنامه ریزی شده است.

وی با اشاره به حضور کاروانه‌ای اصفهان در شلمچه، نهر خین، اروند، چزابه، طلائیه، شرهانی و فتح المبین و ایجاد یادمان‌های ویژه مردم اصفهان، گفت: هزینه این سفر برای سواری‌های شخصی 40 هزار تومان که شامل هزینه اسکان و غذا می‌شود و هزینه برای کاروان‌ها 110 هزار تومان است، البته هزینه برای مناطق محروم و حاشیه‌نشین 50 درصد این میزان است.

فرمانده ناحیه بسیج امام صادق(ع) همچنین با بیان اینکه یک زمانی رژیم غاصب صهیونیستی به فکر درست کردن کشوری از نیل تا فرات بود، اذعان کرد: امروزه این رژیم جعلی این‌قدر خوار و ذلیل شده است که با بیانات رهبر معظم انقلاب لرزه به تنشان افتاده که این جز افتخاری برای ما نیست.

مقواساز با اشاره به اینکه یک زمانی حتی قادر به ساخت سیم خاردار نبودیم، خاطرنشان کرد: امروزه ما به قدرتی رسیده‌ایم که توانایی زدن تلاویو با موشک‌هایمان را داریم و در کل رشد ما در حوزه علمی، ورزشی و فناوری رشد چندین برابر کشورهای دیگر در منطقه داشته‌ایم که این‌ها همه به برکت حاکمیت دینی است و با اتحاد ملت و رهبری جامعه تا انقلاب حضرت مهدی(عج) ادامه پیدا خواهد کرد.

وی همچنین از ساخت زائرسرای فاطمیه بسیج در مشهد خبر داد و اذعان کرد: در سال جاری حدود 20 هزار نفر از مردم اصفهان در دومین سال افتتاح این زائرسرا در این مکان اسکان داده شده‌اند.

فرمانده ناحیه بسیج امام صادق(ع) به اجرای یک‌صد طرح فرهنگی، اقتصادی و عمرانی در 5 منطقه حاشیه‌نشین اصفهان اشاره و بیان کرد: در هفته آینده بیمارستان صحرایی با همکاری بسیج جامعه پزشکی از 17 تا 21 فروردین در این مناطق ایجاد شده و پزشکان متخصص حضور پیدا کرده و عمل جراحی هم انجام خواهد شد.

مقواساز از برنامه‌های بسیج برای مسافران نوروزی در محل‌هایی چون پل خواجو و پل غدیر خبر داد و گفت: با توجه به میلاد حضرت زهرا(س) مراسمات فرهنگی خواهیم داشت و در همه مانَک‌ها نماز جماعت اقامه می‌شود.

وی همچنین به سنت 18 ساله مردم اصفهان اشاره کرد و ادامه داد: مردم شرق اصفهان در برنامه‌ای به عنوان «آخرین لحظه، اولین پیمان» از امامزاده ابوالعباس پیاده به سمت گلستان شهدا حرکت می‌کنند که این برنامه 29 اسفند برگزار خواهد شد و صبح این روز جشن میلاد حضرت زهرا(س) در خیمه حسینی گلستان شهدا برگزار می‌شود. 



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار