شیراز؛

از كشف بیش از 31 تن انواع مواد مخدر تا توقیف 186 میلیارد تومان كالای قاچاق در فارس

خبرهای پلیس فارس در روز سه شنبه 10 اسفندماه 1395 را در این بسته خبری مشاهده کنید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سردار گودرزی فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با اشاره به كشف 31 تن و 195 كیلوگرم انواع مواد مخدر در سطح استان طی سال جاری، افزود: در این خصوص 81 باند مواد مخدر منهدم و 14 هزار و 23 نفر متهم دستگیر شده اند.

وی گفت: كشفیات مواد مخدر در امسال نسبت به مدت مشابه پارسال، 11 درصد افزایش داشته است.


 توقیف 186 میلیارد تومان كالای قاچاق در فارس
فرمانده نیروی انتظامی فارس از کشف بیش از 186 میلیارد تومان كالای قاچاق خبر داد.
فرمانده نیروی انتظامی استان با اشاره به كشف بیش از 186 میلیارد تومان كالای قاچاق از ابتدای امسال تا كنون در سطح استان، ادامه داد: این مقدار كشفیات نسبت به مدت مشابه پارسال، 45 درصد افزایش داشته است.


سردار احمد علی گودرزی افزود: از ابتدای امسال تا كنون 4 هزار و 81 دستگاه خودرو سبك و سنگین حامل كالای قاچاق در استان توقیف و پنج هزار و 904 نفر متهم در این خصوص دستگیر شده اند.

وی با بیان اینكه در این مدت 50 فقره پرونده بالای 500 میلیون تومان تشكیل شده است، افزود: ارزش ریالی كل كشفیات بالغ بر 186 میلیارد تومان برآورد شده است كه این مقدار نسبت به مدت مشابه پارسال، 45 درصد افزایش نشان می دهد.

كشف بیش از یك میلیون عدد انواع مواد محترقه /برخورد با فروش مواد محترقه در فضای مجازی

فرمانده نیروی انتظامی فارس از كشف بیش از یك میلیون عدد انواع مواد محترقه خبر داد.

سردار گودرزی فرمانده نیروی انتظامی فارس با بیان اینكه طی یك ماه گذشته بالغ بر یك میلیون انواع مواد محترقه در سطح استان كشف و در این خصوص 22 نفر متهم دستگیر شده اند، افزود: پلیس مخالف شادی مردم نیست و رویكرد ما در چهارشنبه آخر سال، حفظ امنیت شهروندان است.

این مقام انتظامی از شهروندان درخواست كرد: همانگونه كه در رابطه با كشف جرائم همكاری خوبی با پلیس دارند، در این گونه موارد اجتماعی نیز با نیروی انتظامی همكاری و ضمن كنترل رفتار خود و فرزندان از رفتن به سراغ موضوعات خطرناك پرهیز كنند.

وی تأكید كرد: پلیس با كسانی كه بخواهند هنجار شكنی كرده و در نظم و آسایش مردم اخلال ایجاد كنند، برابر قانون برخورد خواهد كرد.

گودرزی به فروش مواد محترقه در فضای مجازی نیز اشاره كرد و گفت: فروش این نوع مواد به داخل فضای مجازی هم رسوخ کرده و شاهد این هستیم که سایت هایی در فضای مجازی اقدام به فروش مواد منفجره و محترقه با قیمت های گزاف می كنند.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس با بیان اینكه ایجاد سایت‌هایی که اقدام به خرید و فروش مواد محترقه و منفجره می‌کنند، بر اساس مواد 1 تا 4 قانون مجازات اسلامی (قاچاق اسلحه و مهمات و دارندگان سلاح و مهمات غیر مجاز)، جرم محسوب شده و برابر قانون با آن ها برخورد خواهد شد، افزود: خانواده‌ها باید در این خصوص مراقب فرزندان خود باشند و از کاربران درخواست می شود تا در صورت مشاهده سایت‌های فعال در زمینه آموزش ساخت یا خرید فروش مواد محترقه با مراجعه به سایت پلیس فتا به نشانیwww.cyberpolice.ir در قسمت ارتباطات مردمی به همکاران ما گزارش دهند تا برخورد قانونی با گردانندگان این سایت ها صورت پذیرد.

انهدام باند سارقان منزل و خودرو
فرمانده نیروی انتظامی استان فارس از انهدام دو باند سارقان منزل خبر داد.

سردار گودرزی فرمانده انتظامی استان فارس گفت: مأموران پلیس آگاهی با اقدامات اطلاعاتی و پلیسی دو باند سارقان منزل را منهدم و اعضای این باندها كه چهار نفر بودند را شناسایی و دستگیر كردند.
وی تصریح كرد: اعضای این دو باند در مجموع به 82 فقره سرقت منزل اقرار و تعدادی اموال مسروقه از آنان كشف شد.

سردار گودرزی به شهروندان توصیه كرد از نگهداری اموالی همچون طلا و وجه نقد زیاد در منزل خودداری كرده و آنها را به صندوق امانات بانك بسپارند.

وی افزود: همچنین مأموران پلیس آگاهی یك باند سارقان خودرو را متلاشی و در این راستا پنج نفر متهم را دستگیر كردند.

فرمانده نیروی انتظامی استان فارس افزود: اعضای این باند نیز به 9 فقره سرقت خودرو در سطح شهر شیراز و 14 فقره سرقت در استان اصفهان اعتراف كردند.

دستگیری سارق و کشف 45 فقره سرقت
فرمانده نیروی انتظامی استان فارس از بازداشت سارق و کشف 45 فقره سرقت خبر داد.

گودرزی فرمانده نیروی انتظامی استان فارس گفت: مأموران انتظامی استان یك نفر سارق را در هنگام سرقت لامپ های یك میوه فروشی در شیراز شناسایی و دستگیر می كنند.

وی افزود: در تحقیقات انجام شده، متهم به سرقت فوق و همچنین 90 فقره سرقت درون خودرو در سطح شهر شیراز اقرار می كند كه تاكنون تعداد 45 نفر از شكات شناسایی و تلاش برای شناسایی سایر مالباختگان ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار