شیراز؛

استقبال سومین حرم اهل بیت(ع) از جشنواره کتابخوانی رضوی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس از آمادگی کتابخانه‌های عمومی استان برای استقبال از هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز؛ سعیده ابراهیمی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی دومین سال پیاپی است که از سوی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با همکاری بنیاد بین‌المللی فرهنگی، هنری امام رضا(ع) و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم‌زمان با سالروز میلاد امام‌رضا(ع) و دهه کرامت برپا می‌شود.
 
ابراهیمی افزود: هدف از برپایی این جشنواره ترویج فرهنگ رضوی و گسترش مطالعه کتاب‌های مناسب است.

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی استان فارس آمادگی استقبال از این جشنواره را دارند، ادامه داد: در استان فرهنگی فارس و شهر شیراز به عنوان سومین حرم اهل‌بیت(ع) این جشنواره با شور و نشاط بیشتری برگزار خواهد شد.
 
ابراهیمی با اشاره به اینکه این مسابقه در بخش، کودک، نوجوان و بزرگسال برگزار خواهد شد، بیان کرد: شرکت در آن برای عموم علاقه‌مندان در تمامی گروه‌های سنی ممکن است.

وی اظهار داشت: کتاب‌های«۱۰ قصه از امام رضا (ع) برای بچه‌ها» نوشته مژگان شیخی از انتشارات قدیانی (ویژه بخش کودک) و «ماه غریب من» اثر مجید ملامحمدی از انتشارات به‌نشر (ویژه نوجوان) و دو کتاب «زندگی به سبک خورشید» اثر مهدی غلامعلی از انتشارات نشر جمال و «مهارت‌های زندگی در سیره رضوی» نوشته محمدرضا شرفی از انتشارات مؤسسه خدمات مشاوره‌ای و پژوهش‌های اجتماعی در مقطع سنی بزرگسال، کتاب‌های این جشنواره و مسابقه است.
 
ابراهیمی از حضور دو بخش ویژه احمدبن‌موسی(ع) و حضرت معصومه(س) در این جشنواره خبر داد و گفت: مهم‌ترین شاخصه جشنواره امسال حضور دو بخش ویژه احمدبن‌موسی(ع) و حضرت معصومه (س) در بخش بزرگسالان این جشنواره است که باتوجه‌به شخصیت معنوی این دو بزرگوار و همچنین تقارن برگزاری جشنواره با دهه کرامت علاوه بر کتاب با موضوع امام رضا(ع)، کتاب‌های «بانوی ملکوت» اثر آیت‌الله علی کرمی جهرمی از انتشارات بوستان کتاب درباره حضرت معصومه(س) و «چلچراغ» به قلم جلیل عرفان‌منش از دفتر پژوهش‌های آستان قدس رضوی در موضوع حضرت احمد بن موسی(ع) نیز انتخاب شده است.
 
مدیر کل کتابخانه‌های عمومی فارس تصریح کرد: برای دریافت فایل الکترونیک کتاب‌های مسابقه لازم است به پورتال اداره کل کتابخانه‌های عمومی فارس مراجعه شود؛ همچنین تهیه کتاب‌های مسابقه نیز از تاریخ 19 فروردین‌ماه سال آینده در کتابخانه های سراسر کشور امکان پذیر خواهد بود.
 
ابراهیمی با بیان اینکه آخرین مهلت شرکت در این مسابقه یک تیرماه 96 است، افزود: علاقه‌مندان  می‌توانند پاسخنامه را به نزدیک‌ترین کتابخانه عمومی تحویل دهند یا دبیرخانه جشنواره به نشانی farhangi@iranpl.ir ارسال کنند.
 
فراخوان هفتمین جشنواره کتابخوانی رضوی در پورتال اداره کتابخانه‌های عمومی فارس به نشانی www.farspl.ir قابل دسترسی است.
انتهای پیام/ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار