دولت ترامپ به دنبال تغییر قوانین خودروهای خودران در آمریکا

وزیر حمل و نقل آمریکا اعلام کرد در حال بررسی قوانین ارائه شده از سوی دولت اوباما در خصوص خودروهای خودران است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز؛ ایلین چاو، وزیر حمل و نقل آمریکا، روز یکشنبه اعلام کرد در حال بررسی قوانین ارائه شده از سوی دولت اوباما در خصوص خودروهای خودران است. این دستورالعمل ها، که در ماه سپتامبر ارائه شده اند، از سازندگان خودروهای خودران خواسته تا جزئیات سامانه های محصولاتشان را به صورت دقیق  ارائه دهند.

سازندگان خودروها درباره این قوانین اظهار کرده‌اند که وجود آن ها می تواند باعث تاخیر چند ماهه در روند ساخت و طراحی محصولاتشان شده همچنین بسیاری از دستورالعمل های اختیاری را اجباری کند.

بسیاری از خودروسازان آمریکا از دولت ترامپ درخواست کرده اند تا به بررسی دوباره این قوانین پرداخته و تعدادی از آن ها خواستار ایجاد تغییرات گسترده در آن شده اند. آن ها اوایل این ماه نیز خواستار تغییراتی قانونی شدند که می تواند روند ورود خودروهای خودران به جاده های آمریکا را سرعت بخشد.

چاو در جدیدترین سخنرانی خود اظهار کرد: "این دولت در حال بررسی دستورالعمل های فعلی بوده و در ادامه با سایر سهام‌داران در بهبود و تغییر آن مشاوره خواهد کرد."

او در ادامه افزود خودروهای خودران امنیت جاده ها را بهبود خواهند بخشید. او با اشاره به این که 94 درصد از تصادفات رانندگی به دلیل خطای انسانی رخ داده است، اظهار کرد: "موضوعات بسیاری به استفاده درست از این فناوری وابسته است."

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار