آیا با تولید انبوه خودروهای برقی تقاضا برای نفت کاهش می‌یابد؟

شبکه سی‌ان‌بی‌سی نیوز اعلام کرد خودروهای برقی برای قبضه بازار، راهی طولانی در پیش دارند.

آیا با تولید انبوه خودروهای برقی، تقاضا برای نفت کاهش می‌یابد؟به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه سی‌ان‌بی‌سی نیوز؛ دوسوم از تقاضای جهانی نفت برای حمل‌ونقل استفاده می‌شود. 85 درصد حمل‌ونقل در جهان، جاده‌ای و نیازمند سوخت است. روی کار آمدن خودروهای برقی و افزایش مدل‌های مختلف آن‌ها بدون شک بر تقاضای نفت در جهان تأثیر می‌گذارد. با این حال، خودروهای برقی برای قبضه بازار راه طولانی در پیش دارند. در سال 2015 بیش از نیم میلیون خودروی برقی فروخته شد. ناوگان جهانی خودروهای برقی از آمار فروش یک میلیون خودروی برقی از سال گذشته میلادی خبر داده است.

شرکت تسلا بزرگ‌ترین تولیدکننده خودروهای برقی در جهان است که به‌تازگی قدم در عرصه جدیدی از تولید موتورهای هوشمند برای خودروهای برقی گذاشته است.

موتورهای هوشمند جدید تسلا با قابلیت هدایت خودکار یکی از چشمگیرترین مدل خودروهای برقی است که توجه بسیاری از طرفداران خودروهای پاک را جلب کرده است. با این وجود، تسلا مسیری بس طولانی برای غلبه بر بازار خودروهای فسیلی دارد.

در حال حاضر، 0.1 درصد خودروهایی که در جاده‌ها تردد می‌کنند، برقی هستند. به نظر می‌رسد تا سال 2025 تقاضا برای ماشین‌های الکتریکی به 5 تا 15 درصد افزایش یابد. با یک تخمین خوش‌بینانه می‌توان دریافت نرخ رشد فروش خودروهای برقی تا سال 2020 حدود 40 درصد باشد. این به معنای ورود 8.5 میلیون دستگاه خودروی برقی به ناوگان حمل‌ونقل جهانی و رشد 0.6 درصدی سهام جهانی خودرو است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار