در اختتامیه دانش‌افزایی فارسی‌آموزان فرانسوی، مطرح شد؛

ابراز علاقه بزرگان جهان به زبان فارسی از گوته تا کاشف قانون دوم ترمودینامیک

مدیر نمایندگی‌های بنیاد سعدی ابراز امیدواری کرد این کلاس‌ها و بازدیدهایی که از مکان‌هایتاریخی و مدرن ایران داشتند، تصویر کاملتر و دقیقتری از ایران به آنها داده باشد.

ابراز علاقه بزرگان جهان به زبان فارسی از گوته تا کاشف قانون دوم ترمودینامیکبه گزارش حوزه ادبیات گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران به نقل از روابط عمومی بنیادسعدی، امیر پورپزشک با بیان اینکه هرکسی که در دنیا با زبان و ادبیات فارسی آشنا شده، شیفته و عاشق آن شده است، گفت: یکی از مثال‌های خوب این سخن، «نیکلالئونارسعدیکارنو» است که پدرش به دلیل علاقه زیادی که به فرهنگوادبفارسیداشت در نام فرزندش از اسم سعدی استفاده کرده است.

وی همچنین به گوته، شاعر مشهور آلمانی اشاره کرد و گفت: این شاعر بزرگ آلمانی نیز عشق و ارادت خود را به ادبیات و خصوصا حافظ در آثارش نشان داده است و از این قبیل افراد بزرگ تاریخ که علاقمند به زبان و ادبیات فارسی بوده و هستند بسیار داریم.
 
وی از فارسی آموزان فرانسوی خواست تا بیشتر با ایران و بنیاد سعدی در ارتباط باشند و با همین پشتکار و قوت، آموزش زبان فارسی را دنبال کنند و مجدد به ایران سفر کنند.

در این نشست استادان زبان فارسی کشورهای بلغارستان و تونس که در دوره تربیت مدرس بنیاد سعدی شرکت کرده بودند، ضمن ابراز خرسندی از سطح کلاس‌ها و آشنایی‌شان با کتاب‌های جدید آموزش زبان فارسی و روش‌های جدید آموزش زبان فارسی، عنوان کردند که این کتاب‌ها برای تدریس معلمان بسیار مورد نیاز بوده است و پیش از این مجبور بودند برای آموزش به دنبال منابع بگردند.

مدیر امور نمایندگی‌های بنیاد سعدی نیز متقابلا از این استادهای زبان فارسی که در کشور خودشان چراغ زبان فارسی را روشن نگه داشته‌اند تشکر کرد و گفت: از نزدیک با شرایط و محدودیت‌های خارج از کشور آشنا هستم و می‌دانم شما برای آموزش زبان فارسی با وجود تمام کمبودها، زحمات زیادی می کشید و امیدواریم در آینده نزدیک بتوانیم خدمات و امکانات بیشتری را دراختیار شما قرار دهیم.

همچنین فارسی آموزان فرانسوی از مهمان‌نوازی ایرانیان، ارتباط خوب معلمان با آنها و همچنین بازدیدهایی که از مناطق تهران داشتند به خوشی تعریف کرده و ابراز امیدواری کردند که به زودی به ایران برگردند.

«نیکلا لئونار سعدی کارنو» (1796 - 1832) که بیشتر با نام سعدی کارنو شناخته می‌شود، فیزیک‌دان  فرانسوی بود که قانون دوم ترمودینامیک را کشف کرد و چرخه کارنو در ماشین‌های گرمایی به نام اوست.کارنو در یک خانواده برجستهوممتازفرانسویبهدنیاآمد. پدرش لازلو کارنو ریاضی‌دان انقلابی، طراح نقشه‌های جنگی پدیدآورنده چهارده ارتش جمهوری فرانسه و از شخصیت‌های برجسته دولتی محسوب می‌شد که به علت ابداع روش‌های نوین و مؤثر جنگی برای مقابله با دول اروپایی «طراح پیروزی» نام گرفته بود.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.