کارشناس تکثیر ماهیان زینتی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛

۸۰ میلیون قطعه ماهی زینتی برای شب عید پرورش یافت

الهی گفت:سالانه ۸۰ میلیون ماهی قرمز برای تأمین نیاز شب عید تولید شده که طبق روال بیست روز مانده به شب عید در بازار توزیع می‌شود.

محمد حسن الهی کارشناس تکثیر و پرورش ماهیان زینتی سازمان شیلات در گفتگو با خبرنگار صنعت، تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آخرین وضعیت عرضه ماهیان قرمز شب عید اظهار داشت: سالانه ۸۰ میلیون ماهی قرمز برای تأمین نیاز شب عید تولید شده که طبق روال بیست روز مانده به شب عید در بازار توزیع می‌شود.

وی در خصوص خرید ماهیان شب عید به مردم افزود: از مردم تقاضا داریم که ماهیان قرمز شب عید را از مراکز معتبر و آکواریوم فروشان خریداری نمایند.

الهی با اشاره به ویژگی‌های سالم این ماهیان گفت: خوشرنگی، پوستی سالم و عاری از هر گونه انگل و خونریزی از جمله ویژگی‌های بارز این ماهیان است.

کارشناس تکثیر و پرورش ماهیان زینتی درباره شیوه مناسب نگه داری این ماهیان اظهار داشت: حداقل یک الی سه لیتر آب مناسب برای نگهداری ماهیان و ظروف دهانه گشاد و برای تعویض آب این ماهیان از دستکش و تور استفاده شود.

وی با اشاره خودداری از رهاسازی ماهیان قرمز در رودخانه‌ها عنوان کرد: بعد از اتمام نوروز از مردم تقاضا می‌شود که ماهیان خود را در آکواریوم، حوضچه و استخر‌های مشخص شده از سوی شهرداری ر‌ها کنند و همواره از رهاسازی آن در مسیر رودخانه‌ها اجتناب نمایند چرا که در صورت بیماری و انگل احتمال سرایت و تلفات سایر ماهیان بومی رودخانه وجود دارد.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار