لرستان؛

اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه لرستان

امسال در ایام نوروز در سطح بقاع متبرکه استان لرستان اجرا می‌شود

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان؛حجت الاسلام محمد جواد عباس زاده اظهارداشت: این طرح از 28 اسفند ماه آغاز و تا 15 فروردین 96 در حرم 52 امامزاده استان لرستان برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه حدود 15 خیمه معرفت در سطح امامزادگان استان برپا می‌شود، افزود: در خیمه‌های معرفت غرفه‌های نماز، عفاف و حجاب، امر به معروف و نهی از منکر، پاسخ گویی به شبهات، پاسخ گویی به مسائل شرعی و غرفه کودکان راه‌اندازی می‌شود  و بنا شده در چند مکان دیگر استان مانند حریم قلعه فلک الافلاک خیمه معرفت برپا شود.
معاون اوقاف و امور خیریه لرستان عنوان کرد: برای اجرای طرح آرامش بهاری در بقاع متبرکه استان حدود 150 مبلغ دعوت شده است تا در هر خیمه معرفت حدود چهار مبلغ مستقر شود.
وی بیان کرد: هم از آنجا که مقام معظم رهبری می‌فرمایند بقاع متبرکه باید به قطب فرهنگی تبدیل شوند، اوقاف و امور خیریه لرستان نیز در راستا و برای آرامش مردم و تبدیل شدن امامزادگان به قطب فرهنگی در طول سال برنامه های  دینی و فرهنگی  متنوعی را برگزار می‌کند و امسال نیز طرح آرامش بهاری در همین زمینه اجرایی می‌شود.
عباس زاده در رابطه با برنامه‌های اوقاف و امور خیریه لرستان در ایام فاطمیه گفت: امسال برای مراسم های ایام فاطمیه 150 مبلغ به استان لرستان اعزام شد و تا یک روز  پس از این ایام در بقاع امامزادگان استان، مناطق محروم و روستایی به تبلیغ و ترویج فرهنگ فاطمی می‌پردازند.
وی تصریح کرد: امسال برای روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در هر شهرستان در یک امامزاده شاخص ویژه برنامه روز شهادت برگزار می‌شود.
معاون اوقاف و امور خیریه لرستان با اشاره به اینکه عصر روز شهادت حضرت زهرا (س) همایش رهروان یاس نبوی ( ویژه خواهران) در حرم امامزاده زید بن علی برگزار می‌شود، اظهارداشت: مراسم شام غریبان نیز در حرم امامزادگان دو برادران در شهر خرم‌آباد  برگزار می‌شود.
انتهای پیام/ق  
 
 
 
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.