کرمان؛

34درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف به صلح منتهی شده است

رئیس دادگستری شهرستان جیرفت گفت: 34 درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف جیرفت به صلح منتهی شده است.

 34درصد پرونده‌های شوراهای حل اختلاف جیرفت به صلح منتهی شده است به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان احمد علی انجم روز رئیس دادگستری شهرستان جیرفت آمار پروندهای مختومه در شوراهای حل اختلاف این شهرستان در سال جاری را 8 هزار و 820 فقره پرونده اعلام کرد و افزود: ۳۴ درصد پرونده های مختومه منتهی به صلح و سازش شده که این آمار در مقایسه با میانگین آمار کشوری قابل توجه و اهمیت می باشد.

 انجم روز در سمینار آموزشی کنترل خشم و مبانی صلح و سازش ،ویژه اعضاء و دبیران شوراهای حل اختلاف جیرفت بیان داشت: فلسفه وجودی شوراها، ایجاد صلح و سازش است و حدود صلاحیتهای رسیدگی شورا در دعاوی مالی نباید مانع این مهم گردد.

وی گفت: تلاش کارکنان شوراهای حل اختلاف در اجرای وظایف خود ستودنی است و این نهاد بار عظیمی را از دوش دستگاه قضایی بر میدارد به گونه ای که محاکم با فراغت بیشتری می توانند در دادگاه ها به کار خویش سرعت بخشند .

این مقام قضائی  با تجلیل از عملکرد کارکنان این شورا ابراز داشت: با توجه به اینکه شکل گیری اولیه پرونده در شورا انجام می شود لازم است اعضاء شعبه به ادله مدعی توجه کرده و آیین دادرسی مدنی را با دقت اجرا نمایند.

 انجم روز با بیان  نکات آموزشی پیرامون ادله اثبات دعوی و طریقه رسیدگی ،گفت: هرچند که شوراها صلاحیت رسیدگی به دعاوی مالی تا سقف بیست میلیون تومان دارند اما اعضاء شعب نباید از فلسفه اصلی شوراها که همانا ایجاد صلح و سازش است غافل شده و صرفا به صدور رای در پرونده ها توجه کنند.


انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار