کرمان؛

رسیدگی به اتهام نشریه پاسارگاد در دادگاه مطبوعات

اتهام نشریه پاسارگاد رسیدگی وهیات منصفه با کثریت آراء نظر بر برائت مدیر مسئول این نشریه از بزه انتسابی دادند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، حسین روحانی رئیس دادگاه مطبوعات استان کرمان در جلسه دادگاه مطبوعات که با حضور اعضای هیات منصفه در دادگستری کرمان تشکیل شد ضمن تسلیت ایام شهادت حضرت فاطمه (س)، گفت: در میان وسائل ارتباط جمعی مطبوعات و رسانه در صف اول عوامل شکل دهنده افکار عمومی ،فرهنگ جامعه ومطالبات اجتماعی جامعه قرار دارند.

روحانی عنوان کرد:هرجامعه ای که در آن مطبوعات به شایستگی به رسالت صنفی خود عمل کند قطعا آن جامعه از پویایی،احساس امنیت،امید به آینده وتعالی فکری،اخلاقی وفرهنگی بهره مند خواهد شد.

این مقام قضائی با اشاره به فرمایشات بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران،حضرت امام خمینی(رحمت الله)گفت:قلم و بیان باید در خدمت تعالی اسلام،کشور و ملت باشد.

وی گفت:فرهنگ اساس و بنیاد هر جامعه ای می باشد و مطبوعات وسیله تعالی فرهنگ جوامع می باشند و در این راستا پایبندی به مبانی دینی ،اخلاقی و ملی از ضروریات و لوازم فعالیت در این زمینه می باشد.

وی نقش مطبوعات در جامعه را همانند نقش معلم در مدرسه دانست وافزود:معلم با فکر و فرهنگ آینده سازان جامعه در ارتباط است و هرنوع خوراک فکری به فرد تزریق شود در آینده بازتابش در جامعه نمایان خواهد شد.

روحانی ادامه داد:اما تاثیر مطالب منتشر شده در رسانه ها بر جامعه زود هنگام است چراکه مطبوعات با افکار فعال و موثر در زمان ارتباط دارند.

وی یادآور شد:از آنجایی که این صنف از رسانه بر اساس رسالت کاری با عرض و آبروی اشخاص و حفظ و بقای نظام سیاسی جامعه سر وکار دارند قانون گذار نشر مطالب خلاف عفت و اخلاق عمومی ،مخدوش کننده حیثیت اشخاص حقیقی وحقوقی،خلاف مصالح و در تقابل با نظام را جرم انگاری نموده است.

رئیس شعبه اول دادگاه کیفری یک کرمان ادامه داد:هر کدام از افراد دخیل در انتشار مطالب اعم از از نویسنده ومدیر مسئول در صورت تخلف از حدود وظایف و اختیارات و قوانین موضوعه دارای مسئولیت کیفری ومستحق مجازات خواهند بود.

وی در پایان اصحاب رسانه را به جدیت و تلاش در جهت ایفای رسالت مهم وبنیادی خود و رعایت اخلاق حرفه ای ،حفظ حرمت اشخاص و دستاوردهای نظام مقدس جمهوری اسلامی و امنیت روانی جامعه دعوت نمود.

در این جلسه به اتهام نشریه پاسارگاد رسیدگی شد وهیات منصفه با کثریت آراء نظر بر برائت مدیر مسئول این نشریه از بزه انتسابی دادندو دادگاه هرچند اقدام مدیر مسئول نشریه پاسارگاد را در انتشار خبر مربوط به رد و تایید صلاحیت یکی از نامزدهای 55امین دوره مجلس شورای اسلامی قبل از اعلام مراجع ذیصلاح امری خلاف قانون دانست، به جهت عدم احراز سوءنیت متهم ،وی را ازاتهام انتسابی مبنی بر نشر اکاذیب به قصد تشویش اذهان عمومی تبرئه کرد.

انتهای پیام/ی

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.