همدان؛

سومین دوره تربیت معلم قرآن در همدان برگزار می شود

مدیر کل بنیاد قرآن استان همدان عنوان کرد: بنیاد قرآن در حال برگزاری سومین دوره تربیت معلم قرآن در شهرستان‌ها و روستا‌های استان است.

سومین دوره تربیت معلم قرآن در همدان برگزار می شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان؛ جواد صدیق اظهار کرد: همانگونه که نبی اکرم(ص) می‌فرمایند : وقتی که فتنه‌ها در پاره‌های شب به شما هجوم می‌آورد به قرآن پناه ببرید ، در عصر کنونی نیز که کشور را فتنه‌های دشمن احاطه کرده است، پناه بردن به قرآن راه نجات است.

وی افزود: دوره‌های قرائت، صوت و لحن و تفسیر همه روزه توسط اساتید مجرب در دو بخش خواهران و برادران در مساجد و بقاع متبرکه همدان برگزار می‌شود، که از این میان می‌توان به کلاس‌ها و جلسات آموزش قرآن کریم در بخش برادران، توسط استاد «ساعد» در آستان مقدس امامزاده عبدلله در روز‌های چهارشنبه، کلاس‌های استاد «فرهادی» و «جمالی سلطان» به ترتیب، دوشنبه و چهارشنبه و روز‌های شنبه در مسجد چمن چوپانان و آستان مقدس شاهزاده حسین(ع) اشاره کرد.

صدیق اضافه کرد: روز‌های دوشنبه در مسجد پیشآهنگی استاد «درکلام» و سایر روز‌های هفته نیز از ساعت هفت‌و‌نیم الی هشت‌و‌نیم صبح در مسجد جامع استان، توسط استاد «دهقان» نیز برگزار می‌شود، دوره‌های تفسیر قرآن کریم روز‌های شنبه و یکشنبه به ترتیب توسط استاد کاظمی و آهی در کتابخانه بنیاد قرآن از ساعت ۱۶ الی ۱۷ و سی دقیقه دایر است همچنین این دوره پنج شنبه‌ها ساعت ۱۰ صبح با حضور دکتر «ترکمانی»در تالار فجر برگزار می‌شود.

مدیر بنیاد قرآن استان همدان عنوان کرد: دوره آموزش نهج‌البلاغه، با حضور دکتر حبیبیان پنج‌شنبه هر هفته و دوره آموزش مفاهیم قرآن کریم، روخوانی و روانخوانی برای خواهران، توسط خانم‌ها جهانگردی، علیزاده، جعفری، و قجری همه روزه ساعت ۹ الی ۱۲ در کتابخانه بنیاد قرآن برپا است.

وی گفت:هدف از برگزاری این دوره پوشش کامل روستا ها و مناطق محروم استان به معلم و مربی قرآن طی 5 سال آینده است تا دیگر هیچ روستا و یا شهرستانی نباشد که به صورت بومی از وجود معلم قرآن محروم باشد.

انتهای پیام/ ش

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.