کرمان؛

تخصیص 140میلیارد تومان اعتبار برای تولید گوشت

رئیس سازمان عشایر ایران گفت: بیش از 140میلیارد تومان طی دو سال برای تولید زنجیره گوشت قرمز به عشایرکشور اختصاص یافت .

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان ، کرمعلی قندالی رئیس سازمان عشایر ایران امروز در سفر به شهرستان ریگان ودر بازدید از مناطق اسکان عشایر شرق استان کرمان گفت: برای ساماندهی تولیدات عشایری کشورچندین برنامه در قالب اقتصاد مقاومتی در کل کشور در دستور کار داریم.
وی بیان داشت: یکی از این برنامه ها زنجیره تولید گوشت قرمز می باشد که از محل تامین اعتبارات صندوق ملی کشورسالانه تخصیص وبه متقاضیان این طرح واگذار می شود .
رئیس سازمان عشایری ایران تصریح کرد:یکی از فعالیتهای عشایری کشور در قالب طرح های اقتصاد مقاومتی در حوزه تنوع تولیدات گیاهی زراعی وباغی با هماهنگی جهاد کشاورزی می باشد که لایحه یک میلیون دلاری با قید یک فوریت در مجلس تصویب شده است .
قندالی گفت: با نهایی شدن لایحه وتخصیص منابع، در حوزهای صنایع دستی وباغی وزراعی وزنجره گوشت وصنایع دستی فعالیت هایی در کل کشور انجام خواهد شد .
وی گفت: این طرح به صورت پایلوت در بسیاری از استان های کشور وشهرستان های استان کرمان در حال انجام می باشد .
رئیس سازمان عشایری ایران ابراز داشت: هدف ما از اجرای این طرح ها توانمند کردن عشایر می باشد که بتوانیم در زمینه اقتصاد آنها قدم هایی را برداریم .
قندالی از راه اندازی اداره عشایری ریگان طی یک سال آینده خبر داد وبیان داشت: زیرساختهای اداره عشایری ریگان درسازمان فراهم شده است که به زودی ریگان دارای اداره عشایری خواهد شد .
وی گفت :در زمینه راه های عشایری استان درشورای عشایری پیگیری های لازم صورت خواهد گرفت .
رئیس سازمان عشایری ایران از اسکان عشایر چاه ملک فردوس بازدید کرد.
در شهرستان ریگان 2500خانوار عشایری زندگی می کند که شامل 70درصد عشایر شرق استان می شود ، این شهرستان فاقد اداره عشایری است .

انتهای پیام/ی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.