فرانس 24: سایه سیاست‌های ترامپ بر مراسم اسکار سنگینی می‌کند/ این مراسم امسال سیاسی خواهد بود

شبکه فرانس 24 با اشاره به تحریم مراسم اسکار از سوی اصغر فرهادی، مراسم امسال را «سیاسی» توصیف کرد.

فرانس 24: سایه سیاست‌های ترامپ بر مراسم اسکار سنگینی می‌کند/ این مراسم امسال سیاسی خواهد بودبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ شبکه فرانس 24 در گزارشی ضمن «سیاسی» خواندن مراسم اسکار امسال، اعلام کرد همه کارگردانان شرکت‌کننده در بخش رقابت فیلم‌های غیر انگلیسی زبان، از تصمیم اصغر فرهادی در تحریم اسکار 2017 حمایت کردند. 

شبکه تلویزیونی فرانس 24 گزارش داد: سایه سیاست‌های دونالد ترامپ بر مراسم اسکار امسال هم سنگینی خواهد کرد. این مراسم  امشب در لس آنجلس برگزار خواهد شد. اصغر فرهادی، کارگردان ایرانی در بخش رقابت فیلم های غیرانگلیسی زبان شرکت نخواهد کرد؛ زیرا وی به آمریکا سفر نکرد و تصمیم گرفت اسکار 2017 را تحریم کند. هدف اصغر فرهادی از این اقدام، نشان دادن اعتراضش به سیاست مهاجرتی رئیس جمهور آمریکا است. البته وی در این تصمیم‌گیری تنها نیست و همه کارگردانان شرکت کننده در بخش رقابت فیلم‌های غیرانگلیسی زبان از او حمایت کردند. 

خبرنگار این شبکه از لس آنجلس گزارش داد: هانس هولم، کارگردان سوئدی، مارتین زاندولیت، فیلم‌ساز دانمارکی و مارن آده، کارگردان آلمانی همه برای برترین فیلم خارجی شرکت کننده در مراسم اسکار امشب دور هم جمع شده اند، اما وجود یک غایب بزرگ یعنی فیلم‌ساز ایرانی در بین آنها به چشم می خورد. همه کارگردانان شرکت کننده در این بخش نیز از تصمیم وی در تحریم اسکار امسال حمایت کردند. 

مارتین زاندولیت، کارگردان فیلم «فراموش شده ها» گفت: «من کاملاً احساس فرهادی را درک می کنم. ولی واقعاً تأسف برانگیز است؛ زیرا به طور کلی هدف هنر، دور هم گرد آوردن انسان‌ها است.»

فرانس 24 در ادامه افزود: زمانی که دونالد ترامپ در فرمان اجرایی خود در ماه ژانویه، ورود اتباع هفت کشور مسلمان از جمله ایران را به خاک آمریکا ممنوع کرد، کارگردان ایرانی مراسم اسکار 2017 را تحریم کند. 

جودی فاستر، برگزارکننده این گردهمایی و مایکل جی فاکس، که از بازیگران نام آشنای سینمای هالیوود به شمار می‌روند، نیز در تجمعی که علیه سیاست‌های مهاجرتی دونالد ترامپ برگزار شده بود، سخنرانی کردند. 

آنچه امشب (یکشنبه شب) در مراسم بزرگ اسکار 2017  ناشناخته است، نام برندگان است، اما یک مسئله کاملاً روشن است و آن این است که این مراسم قطعاً مراسمی سیاسی خواهد بود.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار