شهرکرد؛

طرح سوگواره یاس نبوی در بقاع متبرکه

به مناسبت ایام فاطمیه، طرح سوگواره یاس نبوی (س) در بقاع متبرکه استان چهارمحال و بختیاری اجرا می شود.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد؛ حجت الاسلام مرتضی عزیزی مدیرکل اوقاف و امور خیریه چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با ایام فاطمیه و سالروز شهادت جانسوز و مظلومانه حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) طرح «سوگواره یاس نبوی (س)» از ۶ اسفند ماه جاری در ۲۵ بقعه متبرکه امامزادگان (ع) استان آغاز شد و به مدت ۸ روز ادامه دارد.

وی با بیان اعزام ۳۰ مبلغ دینی به بقاع متبرکه برای اجرای این طرح افزود: برپایی خیمه‌های معرفت، کلاس‌های مشاوره، پاسخگویی به سؤالات شرعی و شبهات دینی و پاسخگویی به امور خانواده از جمله برنامه‌های این طرح می‌باشد.

عزیزی اضافه کرد: قرائت خطبه فدکیه، سخنرانی، روضه خوانی و نوحه سرایی و مراسم رهروان یاس نبوی (س) ویژه بانوان از برنامه های عزاداری در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) در بقاع متبرکه است.

وی، اعزام طلاب خواهر به بقاع متبرکه را از دیگر برنامه‌های شاخص طرح سوگواره یاس نبوی (س) بیان کرد و ادامه داد: ۱۰ مبلغه به بقاع متبرکه شهرستان شهرکرد فرستاده شدند.
 
پنج شنبه آینده ۳ جمادی الثانی ۱۴۳۸ هجری قمری برابر با ۱۲ اسفند ۱۳۹۵ هجری شمسی سالروز شهادت سراسر حزن و اندوه حضرت صدیقه کبری (س) است.
 
در مورد تاریخ شهادت جانگداز حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) چند روایت وجود دارد که بنا بر روایتی ۷۵ روز پس از رحلت پدر گرامیشان حضرت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله و سلم) در ۱۳ جمادی الاولی (که نظر اهل سنت نیز بر همین تاریخ است) و به روایت مشهورتری ۹۵ روز پس از رحلت پیامبر اسلام (ص) مطابق با روز سه شنبه سوم جمادی الثانی در سال یازدهم هجری ـ در حالی که ۱۸ سال بیشتر از عمر مبارکشان نمی‌گذشت ـ می‌باشد.

انتهای پیام/ک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار