تبریز؛

افزایش 9 درصدی جمع آوری زکات در آذربایجان شرقی‎

دبیر شورای زکات آذربایجان شرقی گفت: 120میلیارد ریال در 11 ماه امسال زکات جمع آوری شده که این میزان 9 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛حجت الاسلام محمدزاده گفت: 60 درصد این مبلغ در امر طرح های عمرانی عام المنفعه روستایی و 40 درصد در رفع امور محرومان هزینه شده است.
وی مهمترین برنامه سال آینده شورای زکات را تشکیل شوراهای زکات در تمام روستاهای 21 شهرستان استان و مردمی کردن جمع آوری زکات اعلام و اظهار کرد: اولویت بندی مصارف زکات جمع آوری شده در امور محرومان به جای احداث طرح در روستا از اولویت های شورای زکات استان است.
وی تشکیل شورای زکات در روستاها و هزینه مبلغ جمع آوری شده توسط همان شورا در روستا با هدف سرعت دهی در شناسایی نیازمندان و ارائه خدمات بیشتر و بهتر در روستاها بدون واسطه را از برنامه های سال آینده شورای زکات استان اعلام کرد.
امام جمعه ورزقان نیز مبلغ جمع آوری شده زکات به صورت نقدی و غیرنقدی در این شهرستان را 4 میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: این مبلغ برای تهیه جهیزیه 20 زوج، احداث 3 باب مسکن مددجویی و کمک به نیازمندان در امر درمان، تحصیل و تهیه لوازم اساسی زندگی هزینه شده است.
حجت الاسلام مسعود مهدوی افزود: مبلغ جمع آوری شده در سال جاری با توجه به اینکه این شهرستان قطب کشاورزی و باغی در استان است کافی و مطلوب نیست.  
وی یادآوری کرد: همه باید در فرهنگ سازی فریضه الهی پرداخت زکات تلاش کنند.
 
 
انتهای پیام/ش

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار