تبریز؛

جمع آوری بیش از 2 میلیارد و760 میلیون ریال زکات دربستان آباد

مدیر کمیته امداد امام خمینی (ره) از جمع آوری بیش از 2 میلیارد و760 میلیون ریال زکات دربستان آباد خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز؛ فتحی درجلسه ستاد احیای زکات این شهرستان بابیان آماری از زکات پرداختی در شهرستان گفت: در سال 95 بیش از 2 میلیارد و760 میلیون ریال زکات جمع آوری شده است که علاوه بر مصرف در امور خیریه و کمک به نیازمندان ، برای احداث مسجد در4 روستا و اهدای جهیزیه بیش از 14 نوعروس در شهرستان هزینه شده است.
حجت الاسلام والمسلمین سید رضا رضوی امام جمعه بستان آباد نیز بااشاره به اینکه روستاها هسته اصلی در پرداخت وتوسعه فرهنگ زکات هستند گفت:  برای تسهیل در جمع آوری و هدایت مبالغ پرداختی برای زکات در روستاها با همکاری شوراهای اسلامی و معتمدین ، تاکنون در بیش از 40 روستای شهرستان شورای زکات ایجاد شده است.
رضوی همچنین ترویج و احیای فرهنگ زکات را برای حل بسیاری از شکافهای طبقاتی در جامعه مهم برشمرد وتاکید کرد: بسیاری از هزینه هایی که ارمروزه در جامعه به اسم احسان و اطعام رواج پیدا کرده غیر ضروری ونوعی اصراف است و می توان با هدایت این هزینه های غیر ضروری به سمت نیازمندان و فقرای جامعه ، بسیاری از مشکلات موجود را حل کرد.
 امام جمعه بستان آباد همچنین بااشاره به ایام پایانی سال و فرارسیدن نوروز گفت: یکی از راههایی که می توان از درد ورنج فقرا در این ایام عید کم کرد توسعه فرهنگ پرداخت زکات در جامعه است.
حجت الاسلام رضوی در پایان از توسعه فرهنگ پرداخت زکات مستحبی در شهرستان نیز خبر داد و گفت: علاوه بر پرداخت زکات واجب ، در سالهای اخیر پرداخت زکات مستحبی برای برخی محصولات از جمله سیب و هویج و سیب زمینی هم در شهرستان رونق پیدا کرده که نشان از توجه مردم به کارهای خیر و احسان بخ نیازمندان است.
 
 
انتهای پیام/ش
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار