استقبال دانشگاهیان از اعزام به عتبات در ایام نوروز

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان از استقبال دانشگاهیان برای اعزام به عتبات در ایام نوروز خبر داد.

محمدرضا فقهیی رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان؛ عنوان کرد: اعزام دانشگاهیان به عتبات در پنج گروه پسران مجرد، دختران مجرد، متاهلین، اساتید و کارمندان دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

فقیهی توضیح داد: دختران و پسران مجرد در بازه‌های زمانی مختلف اعزام می شوند، به این معنی که همزمان اعزام نخواهند شد. در کاروان دختران مجرد نیز روحانی و همسر ایشان به عنوان معینه کاروان حضور دارند.

وی در خصوص تنوع گروه‌های اعزامی به سفر عتبات دانشجویی اظهار داشت: امیدواریم با بازگشایی حج و عمره، این حرکت دوباره آغاز شود و دانشگاهیان را به سرزمین وحی اعزام کنیم.

به گفته رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان، جامانده‌های عمره سال ۹۴ هم در اولویت اعزام قرار می‌گیرند و حقی از آنها ضایع نخواهد شد.

فقیهی تاکید کرد: بیشترین گروه اعزامی ما متاهلین هستند که به تازگی ازدواج کردند و یا قصد دارند زندگی مشترک خود را در عتبات آغاز کنند.

وی 75 درصد از اعزامی‌ها کسانی عنوان کرد که برای اولین بار به سفر عتبات دانشگاهیان می‌روند و افزود: اگر در بعضی تاریخ ها ظرفیت موجود باشد، از کسانی که قبلا از طریق ستاد اعزام شده‌اند، هم مجددا اعزام خواهیم کرد.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان تصریح کرد: به طور کلی در سال هشت ماه اعزام به عتبات داریم و بعد از پایان دوره شانزدهم، همزمان با ماه مبارک رمضان، در خرداد ماه ثبت نام هفدهمین دوره عتبات دانشگاهیان را انجام خواهیم داد.

وی اضافه کرد: تعداد زیادی از دانشگاهیان و اساتید خواستار اعزام در ایام نوروز هستند، به طوری که مثلا برای یک تاریخ و برای کاروان ۳۸ نفره ۲ هزار و ۴۰۰ نفر ثبت نامی داشتیم که در این صورت ناگزیر به قرعه کشی هستیم. از طرفی تعدادی از دانشگاهیان برای عتبات نوروزی انتخاب شدند که در این ایام با افزایش قیمت روبرو خواهیم بود.

فقیهی با اشاره به اینکه با همکاری سازمان حج و زیارت و شرکت زیارتی شمسا تلاش کرده‌ایم بهترین هتل ها را برای زائرین دانشگاهی در نظر بگیریم، عنوان کرد: در حال حاضر ۲ هتل در نجف و ۲ هتل در کربلای معلی در نظر گرفته شده و هتل کربلای دانشگاهیان یکی از بهترین هتل های موجود در کربلا محسوب می‌شود.

رییس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان یادآور شد: بیش از این نمی‌خواهیم اعزام کنیم تا دانشجویان در هتل های دیگر متفرق نشوند و بتوانیم خدمات شایسته ای را به آنها ارائه دهیم.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار