اصفهان؛

مساعدت خیران اصفهانی به نیازمندان

قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان ازکمک 57میلیارد تومانی اصفهانیها به نیازمندان طرح های حمایتی این کمیته خبرداد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،هادی بنائی گفت : از ابتدای امسال تاکنون خیران استان ،57میلیارد تو مان در قالب طر ح هایی از جمله اکرام ایتام ، محسنین ،صندوق های صدقات و کمک های امانی به 86هزارو 980 نیازمند استان کمک کردند ،که این میزان مشارکت نسبت به مدت مشابه سال قبل 7درصد افزایش داشته است .

وی با اشاره به اینکه بیش ترین میزان مشارکت خیران در قالب طرح های اکرام ایتام و محسنین بوده است ، افزود : دراین مدت بیش از 23میلیارد و400میلیون تومان از مشارکت خیران در قالب صندوق صدقات جمع آوری شده ، که این میزان کمک جمع آوری شده دربخش هایی شامل خرید وبازسازی مسکن،جهیزیه وکمک های موردی دراختیار اقشار آسیب پذیر قرار می گیرد.

قائم مقام کمیته امداد با بیان اینکه این میزان کمک نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 درصد افزایش داشته است ، اظهار داشت : استان اصفهان رتبه دوم کشور را از نظر میزان کمک خیران درحوزه صندوق صدقات دارد.

هادی بنائی با بیان اینکه هفت هزار و229 فرزند سرپرست ازکارافتاده و بیمار درقالب طرح محسنین وهفت هزار و 149 یتیم درقالب ، طرح اکرام ایتام تحت پوشش این نهاد هستند ، افزود : ازابتدای امسال تاکنون، خیران¬ا¬ستان 14میلیاردو200میلیون تومان بامشارکت در طرح اکرام ایتام و4میلیاردو200میلیون تومان درقالب طرح محسنین به فرزندان نیازمند کمک کردند.

وی با اشاره به اینکه امسال 62 مددجوی روستایی وشهری کمتر از 12 هزار نفر با مشارکت خیران خانه دارشدند ، تصریح کرد: 780 میلیون تومان از خرید این واحدهای مسکونی از اعتبارات امداد ،930 میلیون تومان ازطریق تسهیلات 15میلیون تومانی بانک ها و یک میلیارد و250میلیون تومان با هزینه خیران خریداری شده است.

قائم مقام کمیته امداد ، با اشاره به اینکه تاکنون هشت میلیارد و300میلیون تومان برای خرید ،160مسکن شهری هزینه شده است ،افزود: دومیلیاردو400میلیون تومان این هزینه ازاعتبارات امداد ، 4میلیاردریال ازطریق تسهیلات ویک میلیاردو920میلیون تومان این هزینه هم بامشارکت خیران پرداخت شده است.

وی با اشاره به اهداء551عدد بخاری گازی با ارزش 120میلیون تومان ، 464 بخاری نفتی با ارزش 53میلیون تومان ، توزیع مخزن آب با ارزش 50میلیون تومان و واگذاری 100آب گرمکن به ارزش 40میلیون تومان به مددجویان بیان داشت : این وسایل عمدتا به افراد بی بضاعت روستاهای غرب استان تحویل شده است .

قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان بااشاره به اجرای برنامه¬های فرهنگی امداد ازابتدای سال تاکنون گفت: بامشارکت 50 درصدی خیران دراین مدت ،6هزارمددجوی تحت حمایت این نهاد درقالب طرح شوق زیارت به مشهد مقدس اعزام شدند.

هادی بنائی اظهار کرد:دراین مدت به منظور تقویت روحیه معنوی این نیازمندان ،300 مددجوی تحت پوشش هم بامشارکت خیران ، به زیارت عتبات عالیات اعزام شدند.

قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان از اهدا بسته های سبدغذایی به دو هزارو512کودک کمتر از 5سال دراین این استان خبرداد و تصریح کرد: این بسته های غذایی بایک میلیاردو122میلیون تومان هزینه به این کودکان نیازمند اهداشده ،که حدود20درصداین مبلغ را نیکوکاران استان پرداخت کردند.

وی درادامه به پرداخت 11میلیاردو250میلیون تومان حق بیمه مددجویان  تحت پوشش تا 9ماهه امسال اشاره کردو افزود:کمیته امداد یکی از چهار سازمان بیمه گر کشور محسوب می شود ، که بیش از58هزار مددجواستان اصفهان را تحت پوشش بیمه درمانی خود قرارداده و تاکنون 11میلیارد و 200میلیون تومان حق بیمه بابت 18هزار مدد جوی  تحت پوشش  به منظور بهره مندی از مزایای بازنشستگی ، به تامین اجتماعی پرداخت کرده است .

وی با اظهار اینکه برای چهار هزار مددجوی تحت پوشش این نهاد اشتغال ایجادشده است ، افزود :در این مدت دو هزار و 872نفر با در یافت وام اشتغال به خود کفایی رسیده اند .

هادی بنائی تصریح کرد :43درصداز در یافت کنندگان تسهیلات  اشتغال زنان سر پرست خانوار و 57درصد آقایان هستند .

وی از اجرای طرح یاوران قرآن هم در این نهاد خبر داد و اظهار کرد : با مشارکت اداره اوقاف و امور خیریه استان ، و به منظور تربیت حافظان قرآنی ،150نفر سهیمه ثبت نام مددجو داریم .

قائم مقام کمیته امداد ،گفت : حافظان قرآن در این طرح علاوه بر در یافت شش میلیون تومان وام بلاعوض به سفر های زیارتی مشهد مقدس وکربلای معلی هم اعزام می شوند .

وی با بیان اینکه ،با نزدیک شدن به هفته های پایانی سال کمیته امداد برای حمایت و تامین حداقل امکانات رفاهی و معیشتی خانوار های تحت پوشش ،جشن نیکو کاری و طرح سین سخاوت را بر گزار می کند ، افزود : انتظار داریم با مشارکت گسترده مردم بیش از سه میلیارد تومان کمک نقدی درجشن بزرگ نیکو کاری برای فرزندان و خانوادهای بی بضاعت  استان جمع آوری شود .

قائم مقام کمیته امداد استان اصفهان  با تصریح اینکه 86هزار و 980خانوار تحت پوشش کمیته امداد استان  اصفهان هستند خاطر نشان کرد : 45هزار نفر از افراد تحت پوشش این نهاد خانوار های سر پرست فوت شده ، 11درصد افراد مطللقه ،36درصد سر پرست از کار افتاده ،دو درصد خانوادهای بی بضاعت و سرباز ،4درصد خانوار های بیمار و دو درصد خانوار های  زندانیان هستند .



انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.