شاپور محمدی:

حساب اشخاص متخلف باید با دستور دادستان بسته شود/ بحث افشای اطلاعات شرکت‌ها در دستور کار قرار دارد

رییس سازمان بورس و اوراق بهادار گفت: اجرای IFRS در همه کشورها آسان نیست و تمامی کشورها توانایی اجرای آن را ندارند.

به گزارش خبرنگار بورس،بانک و بیمه  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان شاپور محمدی رییس سازمان بورس و اوراق بهادار در همایش استانداردهای بین المللی گزارشگری مالی  IFRS و نقش آن در ارتقای شفافیت بازارهای مالی گفت: اجرای IFRS در همه کشورها آسان نیست و تمامی کشورها توانایی اجرای آن را ندارند و گزارشگری مالی به شفافیت کل اقتصاد، کمک بسزایی می کند ولی ذینفع آن بازار سرمایه است.

 وی ادامه داد: اخیرا ٢٧ شرکت بیمه، ٢٧ بانک و ٢٣ شرکت بورسی این گزارشگری مالی را اجرا کرده و در مجموع ٦٧ شرکت اجرا کننده برای شفافیت گزارش صورت‌های‌مالی بوده اند.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار با اشاره به وظیفه سازمان بورس گفت: وظیفه سازمان بورس حمایت از حقوق سرمایه‌داران و سهامداران است که این گزارشگری مالی به این امر کمک به سزایی می‌کند و نمی‌توانیم نسبت به این امر بی توجه باشیم.

وی تصریح کرد: صورت‌های مالی مبتنی بر IFRS در سطح بین المللی مورد اهمیت است و انجام این گزارشگری مالی در شرکت‌های ایرانی ملزوم ورود به بازارهای بین المللی است.

تأکید رئیس سازمان بورس بر ارتقای شفافیت بازارهای مالی 

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار اظهار کرد: گزارشگری مالی جهت‌گیری صحیحی است که با همکاری سازمان بورس و سازمان حسابرسی می‌توانند به شفافیت صورت‌های مالی و ارتقای سطح کیفی شرکت‌ها کمک بسزایی کند و نقش بانک مرکزی و سازمان امور مالیاتی نیز با اهمیت است.

محمدی تأکید کرد: صورت‌های مالی تلفیقی، راهکار مناسبی است که می‌تواند شفافیت صورت‌های مالی را افزایش دهد.

وی یادآور شد: حسابرسان در سازمان بورس رتبه بندی دارند که در طول دو سال بیش از ٢ هزار صورت‌های مالی تهیه می‌شود که این امر بر عهده سازمان حسابرسی است و امکان اشتباه در برخی موارد وجود دارد، ولی در مجموع نمی‌توان نقش حسابرسان را در بازار سرمایه نادیده گرفت.

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار تصریح کرد: بحث افشای اطلاعات نهادهای عمومی بر دولتی همچون شرکت‌ها در دستور کار سازمان بورس قرار دارد.

وی در پایان بیان کرد: برای بسته شدن حساب اشخاص متخلف باید از طریق دادستان صورت گیرد و بانک‌های متخلف به بانک مرکزی معرفی شده و با متخلفین برخورد خواهیم کرد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار