ساری،

بازداشت متخلفان چهارشنبه‌ سوری تا پایان تعطیلات

متخلفان چهارشنبه‌ آخر سال تا پایان تعطیلات بازداشت می شوند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ، علی طالبی دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل گفت: در آستانه سال جدید و چهارشنبه پایان سال عده ای افراد سودجو با سوء استفاده از فضای فراهم شده و آداب و سنن گذشته مبادرت به تهیه، توزیع و استفاده از مواد محترقه و منفجره و اخلال در نظم، امنیت و آسایش عمومی می کنند.

وی با بیان اینکه مغازه هایی در زمینه توزیع مواد محترقه و آتش زا فعالیت دارند، تعطیل می شود، افزود: وسایل نقلیه ای که مبادرت به پرتاب مواد محترقه و آتش زا می کنند یا مواد محترقه را حمل می کنند اقدام خواهد شد و مرتکبین جرایم تا پایان تعطیلات بازداشت خواهند شد.

طالبی گفت: جهت پیشگیری از وقوع جرایم فوق به خانواده ها هشدار می دهیم از نگهداری مواد محترقه، تهیه و ساخت وسایل آتش بازی دستی و پرتاب مواد محترقه توسط فرزندان جلوگیری کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل با اشاره به مواد قانونی مبارزه با اسلحه و مهمات افزود: نگهداری، فروش و یا استفاده از مواد محترقه دارای مجازات حبس، جزای نقدی و شلاق است.

وی گفت: نگهداری مواد محترقه سه ماه تا شش ماه حبس دارد و اگر استفاده از مواد محترقه به ایراد جرح منجر شود فرد متخلف علاوه بر مجازات نگهداری به دو تا پنج سال حبس محکوم می‌ شود.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آمل افزود: اگر استفاده از مواد محترقه منجر به جرح نشود اما سبب اخلال در نظم و امنیت شود، سه ماه تا یک سال حبس از سوی قانون گذار و بر اساس قانون مجازات اسلامی 74 ضربه شلاق پیش‌ بینی شده است و ایجاد مزاحمت برای افراد با استفاده از مواد محترقه نیز حبس از دو تا شش ماه و 74 ضربه شلاق دارد.

انتهای پیام/ م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار