قزوین ؛

نشست سفرای آسیایی با مدیران شهری قزوین

سفرای کشورهای شرق و جنوب آسیا با مدیران شهر قزوین دور یک میز نشستند.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ؛ رحیم پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه در این نشست گفت : زمانی سفرا به این شهر آمدند که تحریم ها از ایران برداشته شده و این موضوع فضای مناسبی را برای ارتباط بیشتر فراهم کرده است .

نشست سفرای آسیایی با مدیران شهری قزوین 

رحیم پور اضافه کرد : وی افزود: زمینه های زیادی برای همکاری با این کشورها وجود دارد که با ارتباط بیشتر می توان آنها را شکوفا کرد .

وی با اشاره به قدمت قزوین و قرار گرفتن این شهر در مسیر جاده ابریشم گفت: با همه این وجود هنوز شهر قزوین برای خود ایرانی ها هم ناشناخته است.

نصرتی شهردار قزوین هم در این نشست اظهار امیدواری کرد بر اساس بازدید های انجام شده و شناخت های بدست آمده ارتباط خوبی بین قزوین و کشورهای میهمان ایجاد شود.

نصرتی با اشاره به اجلاس شهرداران آسیایی و اجلاس بین المللی جاده ابریشم در قزوین گفت: شهر قزوین یک شهر بین المللی است .

وی گفت: با توجه به طرح شکوفایی شهری که به تصویب اجلاس ژنو رسید دو روز پیش نتیجه این طرح در قزوین با عنوان موزه تاریخ و تمدن جهان در قزوین برنامه ریزی شد .

نصرتی اضافه کرد: دکتر ظریف هم عضو هیئت امنا این موزه شده است .

نصیر احمد نور سفیر افغانستان هم در این مراسم ضمن قدردانی از میزبانی قزوین گفت: این سفر باعث شد تا بیشتر با توانمندیها و ظرفیت های قزوین آشنا شويم .

وی با اشاره به مراسم پنجاه بدر قزوین از سفرا خواست تا به همراه خانواده هایشان از این مراسم دیدن کنند.

پانگ سن دوشیائو چینگ سفیر چین هم در این مراسم گفت: سفر به قزوین برای سومین بار باعث شد تا با حوزه های فرهنگی، دانش و صنعت قزوین آشنا شوم و امیدوارم زمینه همکاری های دو جانبه فراهم شود.

داود محمدی نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم در این نشست گفت: ايحاد ارتباط  با کشورهای مختلف در تحکیم روابط دوستانه بسیار موثر است .

محمدی افزود: این امر موجب ارتقا سطح تبادلات فرهنگی، ورزشی و اجتماعی خواهد شد.

وی اضافه کرد: قزوین به لحاظ جاذبه های گردشگری، طبیعی یکی از مناطق بکر محسوب می شود.

نماینده مردم قزوین البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی اظهار امیدواری کرد : این نشست موجب سرمایه گذاری مدیریت شهری شود.

انتهای پیام/
 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار