انتقاد دیدبان حقوق بشر از محاکمه غیرنظامیان بحرینی در دادگاه‌های نظامی

سازمان دیدبان حقوق بشر از تصویب قانونی که محاکمه غیرنظامیان در دادگاه‌های نظامی را مجاز می‌کند، به شدت انتقاد کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از العالم، سازمان دیدبان حقوق بشر، محاکمۀ غیرنظامیان بحرینی در دادگاه‌های نظامی را به مثابۀ "نقض اصول عدالت بین المللی" اعلام کرد.

سازمان دیدبان حقوق بشر با انتشار بیانیه‌ای از تصمیم مقامات بحرین برای تصویب قانونی که محاکمۀ غیرنظامیان در دادگاه های نظامی را مجاز می کند، به شدت انتقاد کرد.

به نوشتۀ "مرآة البحرین" در این بیانیه، که روز پنجشنبه منتشر شد، آمده است: توجیهِ بررسی تصویب این قانون در پارلمان، "گسترش پدیدۀ تروریسم در منطقه" و "روان بودن روند و سرعت دادرسی در دادگاه های نظامی از نظر بازجویی و محاکمه" است.

سازمان دیدبان حقوق بشر تاکید کرد که تاکنون موارد متعددی و سازمان یافته‌ای از نقض حقوق افراد در روند محاکمۀ عادلانه را ثبت کرده است و این موارد در محاکمۀ مخالفان سیاسی بحرینی در دادگاه‌های مدنی و نظامی اتفاق افتاده است.

"جو استورک"، معاون رئیس بخش خاورمیانۀ سازمان دیدبان حقوق بشر، نیز تصریح کرد: دادگاه‌های بحرین، اعم از دادگاه های مدنی و نظامی، بخشی از سامانۀ سرکوبگری است که تمام اصول بین‌المللی محاکمه مخالفان سیاسی در دادگاه‌ها را به سخره گرفته است.

وی افزود: راه حل این موضوع، افزایش سرعت و روند دادرسی در دادگاه‌های بحرین نیست؛ زیرا همین روند دادرسی کنونی نیز به شدت اجحاف‌آمیز است.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار