عفو بین‌الملل اعلام کرد؛

اقدام رژیم آل‌خلیفه در لغو تابعیت بیش از 80 شهروند بحرینی

سازمان عفو بین‌الملل از تشدید محدودیت‌ها در زمینه آزادی و لغو تابعیت بیش از 80 شهروند بحرینی از سوی رژیم آل‌خلیفه خبر داد.

اقدام رژیم آل‌خلیفه در لغو تابعیت بیش از 80 شهروند بحرینیبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از پایگاه اینترنتی منامه پست، سازمان عفو بین الملل اعلام کرد: مقامات بحرین محدودیت‌ها را در زمینه آزادی بیان و ایجاد تشکل ها و برگزاری تجمع های مسالمت آمیز افزایش داده‌اند.

همچنین این رژیم شماری از مدافعان از حقوق بشر را بازداشت کرده و اتهاماتی به آنها وارد کرده و بسیاری را نیز از سفر به خارج از کشور بحرین ممنوع کرده است. رژیم آل‌خلیفه همچنین، جمعیت ملی الوفاق بحرین را که از مخالفان اصلی رژیم بود منحل کرده و تابعیت بحرینی 80 نفر از شهروندان بحرینی را سلب کرده است و چهار شهروند را به اجبار از بحرین اخراج و تبعید کرده است.

این سازمان بین المللی در راستای ارائه گزارش سالیانه خود، در گزارش سال 2016 تاکید کرد: خبرهای جدیدی به دست آمده است که انواع شکنجه ها و سوء رفتارها و محاکمه های ظالمانه را در این کشور به اثبات می رساند. این در حالی است که زنان بحرینی نیز با تبعیض‌های قانونی و اجتماعی مواجه می شوند.

سازمان عفو بین الملل همچنین با اشاره به ادامه پدیده فرار از مجازات به طور گسترده در این کشور گفت: در حالی که دبیرخانه دادستانی در وزارت کشور و یگان بازجویی ویژه در دادستانی کل، تحقیقات در زمینه نقض حقوق بشر توسط نیروهای امنیتی را به انجام رساندند و شماری از نیروهای جزء امنیتی را برای محاکمه معرفی کردند اما هیچکدام از افسران بلند پایه امنیتی محاکمه نشدند.

سازمان عفو بین الملل همچنین اعلام کرد: در طول سال 2016 میلادی، دولت بحرین به نمایندگان سازمان‌های بین المللی فعال در زمینه حقوق بشر از جمله سازمان عفو بین الملل اجازه سفر به بحرین را نداد.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار