خمینی شهر بزرگترین تولیدکننده گل شب بو در کشور است

شهرستان خمینی‌شهر با تولید سالانه 11 میلیون کوزه گل شب بو، بزرگترین و مرغوبترین تولیدکننده این نوع گل در کشور است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اصفهان  روز پنجشنبه در دومین جشنواره گل شب ‌بوی شهرستان خمینی‌شهر اظهار کرد: خمینی‌شهر بعنوان اولین تولیدکننده گل شب بو و دارنده رتبه برتر گل‌های زینتی در استان اصفهان محسوب می‌شود.

اصغر محسن زاده کرمانی افزود: حدود 40 درصد از گل و گیاه تزیینی استان اصفهان در خمینی‌شهر تولید می‌شود.

وی ادامه داد: جلب‌توجه عمومی و مسوولان استان و کشور، اولین هدف برگزاری جشنواره گل شب بو در این شهرستان است.

محسن زاده کرمانی، شناخت نقاط ضعف و قوت، ارتقاء ظرفیت، طرح مشکلات و کمبودها و نیازهای تولیدکنندگان گل شب بو و راهکار رفع مشکلات را از دیگر اهداف تشکیل این جشنواره برشمرد.

محسن زاده کرمانی با اشاره به اینکه شهرستان خمینی‌شهر از خاک مرغوب اراضی کشاورزی و باغات میوه حاصلخیزی درگذشته برخوردار بوده است، گفت: کمبود آب برای حفظ اراضی کشاورزی و باغات خمینی‌شهر، مهمترین معضل این شهرستان محسوب می‌شود .

معاون جهاد کشاورزی استان اصفهان گفت: مهارت تولیدکنندگان گل شب بود در خمینی‌شهر باعث شده است تا بهترین نوع این گل در این شهرستان تولید شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان اصفهان ادامه داد: تولیدات گل شب‌بوی شهرستان خمینی‌شهر می‌تواند بخش عمده‌ای از نیاز بازار شب عید استان و کشور را تأمین کند.

وی اظهار کرد: در شهرستان خمینی‌شهر 43 درصد از گل‌های آپارتمانی استان اصفهان معادل 850 هزار گلدان در سال تولید می‌شود و این شهرستان رتبه ششم تولید گل‌های شاخه بریده با تولید دو میلیون و ششصد هزار معادل 5 درصد از تولید استان را داراست.

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان اصفهان افزود: با همکاری مسوولان استان و شهرستان با تولیدکنندگان گل خمینی‌شهر، بازار بین‌المللی سپاهان گل و گیاه در شهر دُرچه این شهرستان احداث شده است.

محسن زاده کرمانی وی بابیان اینکه تولیدکنندگان گل در خمینی‌شهر باید به سمت بازاریابی و فعالیت‌های اقتصادی حرکت کنند، افزود: سال گذشته در مراسم اولین جشنواره گل شب بو خمینی‌شهر، موضوع ثبت برند گل شب این شهرستان مطرح شد ولی با گذشت یک سال هنوز اقدام جدی در این زمینه صورت نگرفته است .

وی گفت: شهرستان خمینی‌شهر می‌تواند با تولید گل شب بو و انواع گل تزئینی در بازارهای خارجی، حرفی برای گفتن داشته باشد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی استان گفت: استانداردسازی آموزش‌ها برای تولید گل و ارتقاء حمل‌ و نقل از روش‌های سنتی به صنعتی در راستای صادرات به بازارهای خارجی، تبادل اطلاعات و تعامل با شرکت‌های دانش‌بنیان و تحقیقاتی باید توسط شرکت تعاونی تولیدکنندگان گل شب بو تقویت شود و مورد توجه قرار گیرد.


انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.