سمنان;

میوه عیدانه در استان ذخیره سازی شد

بیش از 650 تن سیب و پرتقال برای تنظیم بازار شب عید مردم استان سمنان ذخیره شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، حسن میرعماد صبح امروز در نشست ستاد تنظیم بازار استان که با حضور استاندار سمنان و مسؤولان مربوطه در سالن مدیریت بحران استانداری سمنان برگزار شد، گفت : سرمازدگی پرتقال و کیفیت پایین آن مشکلاتی در زمینه تهیه مرکبات شب عید به وجود آورده است که برای تنظیم بازار در این ایام، پیگیر تأمین پرتقال هستیم.

وی بیان کرد: تاکنون 250 تن پرتقال خریداری شده است و تمام سهمیه تا پایان هفته آینده به استان سمنان منتقل می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: طبق مصوبات ستاد تنظیم بازار، 750 تن پرتقال برای استان در نظر گرفته شده که تلاش می‌کنیم این میزان به 40 درصد افزایش یابد.

میرعماد با بیان اینکه 400 تن سیب خریداری و در انبار نگهداری شده است، اضافه کرد: از این میزان، 60 تن سیب به شاهرود و 100 تن به سرخه منتقل شده است.

وی افزود: برای تعیین قیمت مشخص‌شده این میوه‌ها دو روز قبل از توزیع تصمیم‌گیری می‌شود و آغاز فروش آن بعد از 22 اسفندماه است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان روند ذخایر کالای اساسی استان را مثبت ارزیابی کرد و گفت: در زمینه تأمین ذخایر کالاهای اساسی مشکلی وجود ندارد و تمام کالای اساسی موردنیاز تأمین شده است.

میرعماد ادامه داد: یک‌هزار و 430 تن گوشت مرغ منجمد در استان سمنان ذخیره و به‌صورت محدود توزیع آن آغاز شده است که این میزان ذخیره تا مدت‌زمان پنج ماه پاسخ‌گو خواهد بود.

وی بیان کرد: تاکنون 26 تن گوشت منجمد گاوی ذخیره شده است و تا 15 روز آینده 150 تن دیگر به آن افزوده می‌شود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سمنان گفت: موجودی انبار پشتیبانی امور دام در سال جاری، 2 هزار و 350 تن جو و 3 هزار و 100 تن سویا است.
انتهای پیام / ه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.