هواشناسی:

خلیج فارس متلاطم خواهد شد

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر گفت: به سبب فعالیت سامانه بر روی دریا و احتمال وزش تندباد لحظه ای، خلیج فارس بویژه در سواحل شمالی و مرکزی استان مواج و متلاطم خواهد بود.

خلیج فارس متلاطم می شود

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پیام مساعدی اظهار داشت: همانطور که انتظار می رفت با ورود سامانه بارشی از شب گذشته به استان، ضمن افزایش ابر، بارش باران گاهی رگبار باران به همراه رعد و برق و وزش باد در برخی نقاط استان گزارش گردید.

وی گفت:  پیش بینی می شود این وضعیت طی امروز تا بامداد فردا تداوم داشته باشد و پس از آن بتدریج این سامانه از استان خارج شده و از فردا جهت جریانات به سمت شمالی متمایل می شود. همچنین با توجه به ناپایداری شدید در برخی نقاط، ریزش تگرگ نیز دور از انتظار نمی باشد. طی این مدت به سبب فعالیت سامانه بر روی دریا و احتمال وزش تندباد لحظه ای، خلیج فارس بویژه در سواحل شمالی و مرکزی استان مواج و متلاطم خواهد بود.

مساعدی افزود: بر این اساس، آسمان ابری همراه با بارش باران و در برخی نقاط پدیده مه، گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش تندباد لحظه ای و از بامداد فردا بتدریج کاهش ابر را شاهد خواهیم بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: جهت باد نیز غالبا جنوب شرقی تا شمال شرقی با سرعت 12 تا 36 کیلومتر در ساعت گاهی بیش از 46 کیلومتر در ساعت و از فردا شمال تا شمال غربی با سرعت 12 تا 38 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مساعدی گفت: همچنین ارتفاع موج نیز 60 تا 120 گاهی تا 180 سانتیمتر و از فردا 90 تا 180 سانتیمتر است.

وی ادامه داد: فردا زمان جزر اول دریا ساعت 01:59 دقیقه بامداد، مد اول ساعت 08:31، جزر دوم ساعت 12:02 و مد دوم دریا ساعت 18:45 دقیقه خواهد بود.
 
انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.