هواشناسی:

ورود تدریجی یک سامانه بارشی به آسمان استان

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر از ورود سامانه بارشی جدید به آسمان استان خبر داد.

ورود تدریجی یک سامانه بارشی به آسمان استان
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، پیام مساعدی اظهار داشت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده ورود تدریجی یک سامانه بارشی به استان می‌باشد که پیش‌بینی می‌شود طی روزهای پنج‌شنبه و جمعه سبب بارش باران، گاهی رگبار باران همراه با رعد و برق و وزش باد در برخی نقاط استان گردد، لذا آبگرفتگی معابر عمومی در برخی نقاط استان دور از انتظار نمیباشد.

وی گفت: همچنین طی این مدت وزش تندبادهای لحظه‌ای سبب تلاطم دریا به ویژه در سواحل شمالی و مرکزی استان خواهد شد.

مساعدی افزود: بر این اساس، آسمان صاف تا قسمتی ابری از اواخر وقت نیمه ابری تا ابری، و از فردا همراه با بارش پراکنده باران گاهی رگبار باران، رعد و برق و وزش تندباد لحظه ای را شاهد خواهیم بود.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان بوشهر اضافه کرد: جهت باد نیز شمال غربی تا شمال شرقی با سرعت 8 تا 30 کیلومتر در ساعت و از فردا شمال شرقی تا جنوب شرقی با سرعت 10 تا 36 کیلومتر در ساعت گاهی تا 48 کیلومتر در ساعت خواهد بود.

مساعدی گفت: همچنین ارتفاع موج نیز 30 تا 90 سانتیمتر و و از فردا در سواحل شمالی و مرکزی استان 60 تا 120 گاهی تا 150 سانتیمتر است.

وی ادامه داد: فردا زمان جزر اول دریا ساعت : 00:43 دقیقه بامداد، مد اول ساعت 07:39 دقیقه، جزر دوم ساعت 08:58 دقیقه و مد دوم دریا ساعت 16:54 دقیقه خواهد بود.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.