کرمانشاه؛

تولید قارچ تروفل با نهال‌های بلوط

با نهال‌های بلوط استان کرمانشاه می‌توان قارچ تروفل را به تولید اقتصادی رساند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛ استاد دانشگاه هانور آلمان در جلسه ای که با حضور کارشناسان و مسئولین اداره کل جهاد کشاورزی و دیگر مسئولین دستگاههای استان برگزار شد گفت: با نهال‌های بلوط استان کرمانشاه می‌توان قارچ تروفل را به تولید اقتصادی رساند.

پروفسور آزاد خانقاه با بیان مطلب فوق افزود: کرمانشاه یکی از استان‌های مستعد برای تولید قارچ تروفل است.

خانقاه خاطرنشان کرد: در زمینه پرورش قارچ تروفل روی ریشه گیاهان درختان بلوط، فندق و زیتون کار تحقیقاتی انجام گرفته و توسط ریشه این درختان توانسته این نوع از قارچ را که در آمدی اقتصادی دارد را تولید نماید.

وی خاطرنشان کرد: قارچ تروفل از نوع ملانسپروم قیمتی بالغ بر 200 یورو در هر یک کیلوگرم در کشورهای اروپایی دارد.

خانقاه تصریح کرد: بعداز تلقیح نهال از سال 3 تا 6 شروع به تولید قارچ کرده و این تولید تا آخر عمر درخت ادامه داشته و به بیش از 200سال می‌رسد.

خانقاه با اشاره به اینکه قارچ تروفل خواص مفیدی دارد اضافه نمود: این قارچ دارای ویتامین ب 17 بوده که ضد سرطان است.

وی افزود: قارچ تروفل دارای آهن، منیزیم و روی بوده که برای بدن انسان بسیار مفید هستند.

در این جلسه دکتر خسرو شهبازی رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه ضمن خوشنودی از حضور پروفسور خانقاه در استان کرمانشاه گفت: استان کرمانشاه استانی با پتانسیل بالای کشاورزی است و در زمینه تولید قارچ حتما از تجارب وی استفاده و در صورت اتخاذ تصمیمات لازم از سوی وزارت جهاد کشاورزی همکاری لازم صورت خواهد گرفت.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد که تصمیم گیری نهایی در خصوص نحوه تولید قارچ تروفل توسط وزارت جهاد کشاورزی انجام و از لحاظ فنی و مسائل قرنطینه‌ای بررسی لازم انجام و در صورت موافقت و تامین هزینه، کار عملیاتی شود.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.