کرمانشاه؛

عبور خط ششم گاز سراسری از جنگل‌های زاگرس

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه عبور خط ششم گاز سراسری از جنگل‌های زاگرس در استان کرمانشاه را گریز ناپذیر دانست.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مراد شیخ‌ویسی گفت: اجرای پروژه احداث این خط لوله از حدود هفت سال پیش در کشور آغاز شده و از حدود شش سال پیش نیز وارد استان کرمانشاه شد و تلاش شده تا در حین اجرای این پروژه کمترین خسارت به جنگل‌های زاگرس در استان وارد شود.


وی با اشاره به مخالف با این طرح در زمان ورودش به استان به دلیل قطع و نابودی بخشی از جنگل‌های استان، افزود: با مخالفت استان مدت زیادی این پروژه متوقف بود و در نهایت با تلاش‌های صورت گرفته قرار شد این پروژه در کنار خط اتیلنی که به منظور تامین خوراک پتروشیمی کرمانشاه در سال‌های گذشته اجرا شده بود، قرار گیرد تا با کمترین خسارت به جنگل های استان اجرا شود.

وی افزود: تنها در یک قطعه از مسیر به دلیل قطر زیاد لوله و شیب‌دار بودن منطقه باید خط انتقال به صورت یک واریانت اجرا شود.
 
شیخ‌ویسی برآورد خسارت اجرای این طرح را 20 میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون دو میلیارد تومان از این خسارت پرداخت شده که البته تنها نیمی از آن در اختیار استان قرار گرفته است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان کرمانشاه افزایش رقم خسارت برآورد شده و اختصاص کامل آن به استان جهت هزینه شدن در سطح جنگل‌ها و منابع طبیعی را خواسته سازمان‌های مردم نهاد عنوان کرد.

شیخ‌ویسی در ادامه با اشاره به اجرای پروژه خط نهم گاز سراسری در جنگل‌های زاگرس گفت: با تلاش‌های انجام گرفته قرار شده این خط لوله نیز از کنار آن دو خط دیگر عبور کرده تا کمترین خسارت به جنگل‌های استان وارد شود.

انتهای پیام/ز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.