کرمان؛

آمار خسارات سیل به هیئت دولت ارسال شد

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان کرمان از ارسال آمار نهایی خسارت سیل های اخیر به واحدهای مسکونی در استان به هیئت دولت ارسال شد.

آمار خسارات استان درسیل به هئیت دولت ارسال شدبه گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، علی اکبر سلطانی گفت:استان کرمان درصد روستا نشینی بالاتری نسبت به کشور دارد و هنوز روستائیان در استان نقش تولیدی را ایفا می‌کنند .

وی  امار خسارات به واحدهای مسکونی سیل زده را 10هزار واحد روستایی ذکر کرد وافزود: همت مجموعه بنیاد مسکن این است که در روستاها پایداری و ماندگاری ایجاد شود و از حاشیه‌نشینی شهرها جلوگیری کنیم.
مدیرکل بنیاد مسکن تعداد روستاهای استان را 5هزار و200روستا ذکر کرد واظهار کرد:از این تعداد حدود 2 هزار و 400 روستای بالای 20 خانوار در سراسر استان کرمان وجود دارد وطرح هادی همه روستاها آماده شده است.

وی با اشاره به اینکه با اجرای طرح هادی در روستاها از تغییر کاربری‌ها جلوگیری شده است گفت: در طرح هادی هر روستا، تمام نیازهای مردم یک رویتا نظیر مسکونی، آموزشی، فرهنگی و مذهبی، ورزشی و سایر موارد دیده شده است.

سلطانی‌نژاد با بیان اینکه از ساخت و ساز در حریم رودخانه‌ها ممانعت شده است افزود: این کار در جهت ایمنی مردم روستا انجام می‌شود و حریم رودخانه‌ها نیز با استفتائات امور آب تعریف می‌شود.

مدیرکل بنیاد مسکن نقلاب اسلامی استان کرمان افزود: با همکاری اداره کل ثبت اسناد استان، 130 هزار فقره سند برای اماکن روستایی صادر شده است.

وی با اشاره به اینکه تاکنون 230 هزار واحد مسکونی در روستاها مقاوم‌سازی شده است گفت: تلاش ما برای کاهش خطر پذیری در روستاها ادامه دارد زیرا استان با بلایای طبیعی زیادی روبرو است.
انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار