اصفهان؛

ریزگردهای کشوری، محلی و منطقه‌ای اصفهان را تهدید می‌کند

استاندار اصفهان با بیان اینکه ریزگردهای کشوری و محلی و منطقه‌ای استان را تهدید می‌کند، گفت: در خصوص مقابله با ریزگردهای کشوری در دولت باید تصمیم‌گیری شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،حمیدرضا جانباز در دیدار با استاندار اصفهان با اشاره به پروژه‌های آب‌رسانی شهری و روستایی و اعتبارات مورد نیاز در این‌گونه طرح‌ها اظهار داشت: شرکت آب و فاضلاب استان اصفهان در2 سال گذشته علی‌رغم محدودیت‌های مالی و اعتبارات عملکرد مطلوبی داشته و کارنامه خوبی از خود به جای گذاشته است.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور افزود: تولید پراکنده برق DG در استان اصفهان توسط بخش خصوصی و با مشارکت دستگاه‌ها می‌تواند در زمان‌های اضطراری که با مشکل قطع برق مواجه می‌شویم بسیار خوب عمل کند و این توافق‌نامه با شرکت برق در استان خوزستان صورت گرفته است که می‌تواند به عنوان گزینه‌ای در استان اصفهان نیز مطرح شود.

رسول زرگرپور نیز در دیدار معاون وزیر نیرو و مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اظهار داشت: موضوع مقابله با ریزگردها در استان اصفهان به صورت جدی پیگیری می‌شود چرا که در صورت عدم پرداختن و حل این مشکل شرایطی هم چون استان‌های جنوبی کشور ایجاد خواهد شد.

استاندار اصفهان با بیان اینکه ریزگردهای کشوری و محلی و منطقه‌ای استان را تهدید می‌کند، گفت: در خصوص مقابله با ریزگردهای کشوری در دولت باید تصمیم‌گیری شود ولیکن برای مدیریت استان برای مقابله با ریزگردهای داخلی تاغکاری در ده هزار هکتار از کانون‌های ایجاد گردوغبار در شرق اصفهان را در دستور کار خود قرار داده است.

زرگرپور افزود: این کار با برنامه‌ریزی انجام شده در حال پیگیری است و باید از تجربه دیگر استان‌ها برای مقابله با پدیده گردوغبار و همچنین برنامه‌ریزی برای جلوگیری از تهدیدها و بحران‌های احتمالی استفاده کرد.

وی بر به کاربردن تجهیزان لازم و امکانات مورد نیاز برای مقابله با این پدیده تأکید کرد و گفت: مشکل آب شرب اصفهان از دیگر مشکلات این شهر است که اقدامات لازم برای جلوگیری از تهدیدهای احتمالی صورت گرفته است ولی باید در این خصوص اجرای طرح‌های آب‌رسانی اصفهان  از جمله طرح سامانه دوم پیگیری شود.



انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.