اصفهان؛

علاقه مند به استفاده از تجربیات اتریش در زمینه های مختلف هستیم

استاندار اصفهان در دیدار با معاون وزیر علوم، تحقیقات و اقتصاد کشور فدرال اتریش گفت:علاقه مند به استفاده از تجربیات اتریش هستیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،رسول زرگرپور دیروز در دیدار خانم ' برنادت گرلینگر ' افزود: اصفهان برای همکاری با اتریش در زمینه تبادل اطلاعات برای ایجاد صنایع سبز و سازگار با محیط زیست از انگیزه بالایی برخوردار است. 

وی با اشاره به اینکه بیشترین صنایع کشور در استان اصفهان استقرار دارند و نیازمند بازسازی و بهینه سازی هستند، افزود: اتریش در زمینه بهینه سازی صنایع و به کارگیری فناوری های سبز از تجربیات خوبی برخوردار است. 

استاندار اصفهان اضافه کرد: این استان همچنین در بخش آب با محدودیت هایی مواجه است که برای برطرف کردن این محدودیت ها، اتریش می تواند همکاری کند. 

استاندار اصفهان، وجود آثار هنری و فرهنگی، بناهای تاریخی، صنایع دستی و گردشگری را از دیگر ظرفیت های این استان بیان کرد و گفت: اتریش در زمینه گردشگری نیز از تجربیات خوبی برخوردار است و می تواند با اصفهان در این صنعت پاک همکاری کند. 
 
وی با اشاره به اینکه پیش نویس تفاهمنامه همکاری اصفهان و استان زالسبورگ اتریش سال گذشته در اصفهان به امضای استانداران دو استان رسیده است، گفت: باتوجه به توسعه بیش از پیش روابط دو کشور به نظر می رسد که زمان اجرای این تفاهمنامه فرا رسیده است.
وی ابراز امیدواری کرد: با پیگیری سفیران دو کشور، قرارداد یاد شده هرچه سریع تر اجرا شود. 

به گزارش ایرنا ، پس از برجام، مقامات بلند پایه سیاسی، اقتصادی و فرهنگی اتریش با سفر به شهر تاریخی اصفهان ضمن دیدار از آثار تاریخی و فرهنگی این شهر، در نشست با مسئولان استان اصفهان چگونگی توسعه همکاری ها را مورد بررسی قرار داده اند.
در شهریور سال 94 هاینس فیشر رئیس جمهوری اتریش همراه با هیاتی بلندپایه از فعالان اقتصادی این کشور در ادامه سفر خود به ایران، سفری یک روزه به اصفهان انجام داد. 

در پی این سفر، 21 آبان 94 استان های اصفهان و سالزبورگ اتریش تفاهمنامه همکاری امضا کردند و براساس این تفاهمنامه که در اصفهان به امضای رسول زرگرپور استاندار اصفهان و «ویلفرد هاسلاور» استاندار رسید، طرفین توافق کردند در زمینه های گردشگری، محیط زیست، صنعت، هنر، آب، فناوری و تبادل دانشجو و استاد با یکدیگر همکاری می کنند. 

نخستین پرواز وین به اصفهان و بالعکس 15 شهریور امسال توسط شرکت هواپیمایی اتریش برقرار شد و اولین پرواز این شرکت روز دوشنبه ( 15 شهریور امسال ) در فرودگاه بین المللی شهید بهشتی اصفهان به زمین نشست.

همچنین 6 مهر امسال شرکت ایریسا ( بین المللی مهندسی سیستم ها و اتوماسیون) از زیرمجموعه های شرکت فولاد مبارکه اصفهان و شرکت 'پی اس آی' (PSI) اتریش درباره تهیه نرم افزارهای صنایع فلزی توافقنامه همکاری دوجانبه منعقد کردند. 

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار