در کنگره پانزدهم؛

تعیین تکلیف پیوستن "حزب مردم سالاری" به "شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان"

پیوستن حزب مردم سالاری به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان امروز 6 اسفند ماه در کنگره پانزدهم این حزب مشخص می شود.

تعیین تکلیف پیوستن حزب مردم سالاری به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبانبه گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، چندی پیش 7 حزب اصلاح‌طلب بیانیه‌ای مبنی‌ بر اتمام فعالیت شورای عالی سیاست‌گذاری صادر کردند.

این 7 حزب صراحتاً از وضعیت شورای عالی سیاست گذاری اصلاح‌ طلبان انتقاد کرده و در بیانیه‌ای با اشاره به اختلاف‌نظرها درباره ضرورت تداوم یا پایان کار شورای عالی سیاست‌گذاری انتخاباتی اصلاح‌طلبان تصریح کرده بودند:

هر گونه همراهی، همکاری و ائتلاف با جریانات و شخصیت‌هایی که در فضای سیاسی در اردوگاه اصلاح‌طلبان جای نمی‌گیرند و یا تعریف نمی‌شوند باید با تاکید بر حفظ هویت مستقل اصلاح‌طلبی و تاکید بر آرمان‌های اصلاح‌طلبانه صورت پذیرد.

این بیانیه با انتقاد از "برخی دوستان که این روزها بی محابا و محتملا با هدف شانتاژ و ارعاب، ما را به سهم‌خواهی و انشقاق‌طلبی متهم می‌کنند"، تأکید کرده بود: بقا به هر قیمت و ائتلاف در هر شرایط در شأن اصلاح‌طلبی نیست. تنزل از آرمان‌های اصلاحات با هدف سهیم شدن در مناصب دولتی، عین سهم‌خواهی است، نه تاکید بر فعالیت‌های انتخاباتی شفاف با محوریت احزاب و گروه‌های شناسنامه‌دار!

این 7حزب در پایان نیز اعلام کرده بودند: شورای سیاست‌گذاری، مأموریت انتخاباتی اسفند 94 را داشته و با پایان همان انتخابات، مأموریتش پایان یافته تلقی می‌شود و ادامه فعالیتش بلاموضوع است. ضمن آنکه هر گونه تصمیم‌گیری فردی و محفلی در انتخاب ترکیب این شورا، اصالت، کارکرد و چه بسا مشروعیت آن‌ها را زایل می‌سازد.

7 حزبی که این بیانیه را صادر کرده بودند شامل: مجمع نیروهای خط امام (ره)، حزب اعتماد ملی، حزب مردم‌سالاری، حزب اراده ملت ایران، مجمع دانش آموختگان ایران اسلامی، انجمن اسلامی‌مهندسان ایران و حزب وحدت و همکاری ملی بودند.

اما گویا این احزاب یکی پس از دیگری می‌خواهند مجدداً در ليست شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان قرار گیرند. شاهد این مدعا این است که با آنکه از مدت‌ها پيش حزب اعتماد ملی و در رأس آن رسول منتجب‌نيا، قائم مقام حزب اعتماد ملی بارها و بارها به ویژه در جريان تشكيل شورای عالی گلايه‌های خود را از شيوه عمل شورای مذكور اعلام كرده بودند، اين حزب باز هم به شورای عالی سیاستگذاری اصلاح‌طلبان پیوست و "اسماعیل گرامی‌مقدم" سخنگوی حزب اعتماد ملی، به عنوان نماینده حزب مزبور به این شورا معرفی شد.

چندی پیش محمدجواد حق‌شناس در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، پیرامون این مسئله و  مفاد آخرین جلسه شورای مرکزی حزب اعتماد ملی اظهار داشت: در این جلسه کمیته‌ای تحت عنوان "کمیته تعامل با شورای سیاست‌گذاری" با مسئولیت منتجب‌نیا قائم مقام حزب و عضویت بنده، حضرتی،‌ امینی، ابوالحسنی، گرامی‌مقدم و سوادکوهی تشکیل شد و قرار بر این شد که حزب اعتماد ملی با تمام توانش در جلسات شورای عالی سیاست‌گذاری حضور یابد و در مواقع لزوم "منتجب‌نیا" در جلسات شورا شرکت کند. همچنین طی چند روز گذشته حزب اراده ملت پیوستن خود را به شورای سیاستگذاری اصلاح طلبان اعلام کرد.

حسین قیومی، عضور شورای مرکزی حزب مردم‌سالاری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان؛ درباره پیوستن حزب متبوعش به شورای عالی سیاست‌گذاری اظهار داشت: امروز جمعه 6 اسفند ماه پانزدهمین کنگره حزب مردم‌سالاری برگزار می‌شود و در آنجا راهبردهای انتخاباتی حزب و این مسئله به طور قطعی مشخص می‌شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار