تل سوزو، تپه‌ای پیش از تاریخ

اداره‌کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان بوشهر از شروع گمانه‌زنی و کاوش یکی از تپه‌های پیش از تاریخ در پس کرانه‌های خلیج فارس در استان بوشهر به نام «تل سوزو» خبر داد.

تل سوزو، تپه‌ای پیش از تاریخ
به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، ناصر امیرزاده ناصر امیرزاده با بیان اینکه برنامه فصل اول کاوش و گمانه‌زنی به‌منظور تعیین عرصه و حریم تل سوزو به سرپرستی دکتر محمد حسین عزیزی خرانقی با مجوز پژوهشگاه میراث فرهنگی کشور از اوایل اسفند به مدت یک‌ماه شروع شد، اظهار داشت: «تل سوزو» یکی از تپه‌های پیش از تاریخ در پس کرانه‌های خلیج فارس است و با توجه به بررسی‌های اولیه مربوط به هزاره چهارم تا هزاره سوم پیش از میلاد است.

امیرزاده با اعلام اینکه این تپه از نظر تاریخی و فرهنگی بسیار حائز اهمیت است و با کاوش‌هایی که در این تپه صورت خواهد گرفت، می‌توان به تاریخ‌گذاری دقیق آن پی برد، افزود: از آنجا که در کرانه‌ها و پس‌کرانه‌های خلیج فارس در استان بوشهر استقرارهای پیش از تاریخ بسیار اندک هستند، با کاوش‌ها و لایه‌نگاری‌هایی که در این تپه انجام خواهد شد، می‌توان به هویت تاریخی و فرهنگی منطقه پی برد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی استان بوشهر خاطرنشان کرد: این اثر تاریخی به شماره ١٧١١٢ در سال ١٣٨٥ در فهرست اثار ملی کشور به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ ث
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.