اصفهان؛

حضور 17 هزار دانش‌آموز در اردوهای رزمی فرهنگی «امتداد»

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان گفت: 17 هزار دانش‌آموز از شهرستان‌های اصفهان، درچه و خمینی‌شهر در اردوهای رزمی فرهنگی امتداد شرکت خواهند کرد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،محمد ادیب  با تأکید بر اینکه یکی از ظرفیت‌های بزرگ بسیج دانش‌آموزی ظرفیت اردویی در فعالیت‌های فرهنگی پرورشی در سطح مدارس است، اظهار کرد: رویکرد بسیج دانش‌آموزی استان این بوده که از لحاظ محتوایی این اردوها به سمت تأثیرگذاری بیشتر تربیتی همراه شور و نشاط در دانش‌آموزان با محتوای ارزشی و انقلابی باشد.

وی افزود: تناسب با ویژگی‌های اخلاقی دانش‌آموزان در این اردوها تا حدودی محقق شده و اردوهای بسیج دانش‌آموزی مورد استقبال دانش‌آموزان و معلمان قرار گرفته است.

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان گفت: این اردوها بر اساس پایه‌های تحصیلی و محتوای تحصیلی طراحی شده است؛ برای مثال اردوی فرمانده دل‌ها به معرفی شهید خرازی، شهید جهان‌آرا و فرماندهان دفاع مقدس می‌پردازد.

وی با بیان اینکه این اردوها عمدتاً با محوریت معرفی مقام شهدا برگزار شده، خاطرنشان کرد: اردویی با عنوان «نام‌آوران» برای پایه پنجم ابتدایی برگزار شد که در آن بیشتر به مباحث شهدای هسته‌ای و علمی پرداخته شد؛ همچنین در پایه ششم ابتدایی اردویی با عنوان «رهبر کوچک» به معرفی شهید فهمیده پرداخته است.  

ادیب عنوان داشت: برای پایه‌های هفتم و هشتم در حال تحلیل محتوای کتب درسی هستیم تا بر اساس محتوای درسی به یک مدل مناسب اردویی برسیم؛ یکی دیگر از اردوهای بسیج دانش‌آموزی اردوی رزمی فرهنگی «امتداد» است که برای پایه‌های نهم و دهم در راستای بخش عملی درس آمادگی دفاعی در حال برگزاری است و در آن به موضوعات اسلحه‌شناسی، هویت انقلابی، نماز و سبک تغذیه به صورت کارگاهی همراه با فعالیت‌های مختلف ورزشی و تفریحی برای دانش‌آموزان پرداخته می‌شود.

وی تصریح کرد: فعالیت‌های تفریحی این اردو در قالب 7 موقعیت از جمله موقعیت رخش برای سوارکاری، موقعیت شهید زرین برای بازی پینت بال، موقعیت تک تیرانداز برای مسابقات تیراندازی با اسلحه بادی، موقعیت جزیره مجنون برای قایق‌سواری، موقعیت آرش کمانگیر برای مسابقات تیراندازی با کمان، موقعیت ابر والیبال و دارت نیز برای بچه‌ها طراحی شده‌اند.

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان یادآور شد: این اردوها از 24 بهمن تا 4 اردیبهشت سال آینده در اردوگاه فرهنگی تفریحی شهدای درچه برگزار می‌شود و به طور میانگین در هر روز 500 نفر در این اردوها شرکت خواهند کرد که مجموعاً 17 هزار دانش‌آموز از شهرستان‌های اصفهان، خمینی‌شهر و درچه در این اردو شرکت می‌کنند.

وی از دیگر برنامه‌های این اردو را «سند رفاقت»، «وصیت‌نامه شهدا» و «عاشقانه‌ای با شهدا» اعلام کرد و اضافه کرد: بعد از این دوره وصیت‌نامه و سند رفاقت دانش‌آموز با شهدا برای شهید به آدرس دانش‌آموز پست خواهد شد.

ادیب هدف از این دوره را امتداد فعالیت‌های فرهنگی دانش‌آموزان دانست و گفت: این هدف از طریق هیأت‌های دانش‌آموزی و نوجوانان فعال در مساجد حفظ خواهد شد.

وی بیان داشت: از دیگر برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی اردوهای راهیان نور در طول سال، اردوهای جهادی با عنوان طرح «هجرت» و اردوی طرح «ولایت» در تابستان است.

مسؤول سازمان بسیج دانش‌آموزی استان اصفهان در پایان تأکید کرد: اگر محتوای درسی نزدیک به مأموریت‌های بسیج دانش‌آموزی در قالب یک اردو ارائه شود، اقدامی خلاقانه بوده و قطعاً مورد استقبال دانش‌آموزان و معلمان قرار خواهد گرفت که قابلیت ارائه به سراسر کشور را دارد.




انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
منتقد
۱۷:۴۵ ۰۴ اسفند ۱۳۹۵
مرسی