اراک؛

رهایی مشکلات صنایع استان با توسعه صادرات

استاندار مرکزی حل مشکل صنایع استان را روی آوردن به رشد و توسعه موازی صنعت و صادرات عنوان کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از اراک؛ محمود زمانی قمی استاندار مرکزی در کارگروه توسعه صادرات استان مرکزی عنوان کرد: رشد صادرات استان مرکزی در 11 ماه امسال نشان از اثرات مثبت توافق بین المللی و برجام و اقدامات ساختاری و منطقی صورت گرفته در گمرکات استان است که نویدبخش بهبود مناسبات اقتصادی است.

وی افزود: افزایش تعداد واحدهای صادراتی در استان مرکزی سامان یافتن روابط و تعاملات ایران با کشورهای جهان را نوید می دهد و این رشد به معنای زنده بودن صنعت در استان مرکزی است.

استاندار مرکزی با تاکید بر توجه صنایع به اصل توسعه واحدها و رشد صادرات محصولات تولید خود که کاهش چالش ها را رقم می زند، تصریح کرد: عمده مشکل واحدهای تولیدی استان مرکزی ناشی از بی توجهی به توسعه کارشناسی ظرفیتها در رونق صادرات است.

وی با اشاره به حضور یکی از ایرانیان مقیم امریکا در که نشست کارگروه حاضر بود، گفت: بهره گیری حداکثری از اطلاعات ، تجارب و زمینه کاری ایرانیان مقیم خارج، سرمایه ای مهم است چراکه دستیابی به این تجارب حضور هدفمند در بازارهای جهانی را تسهیل و تسریع می کند.

زمانی قمی اظهار کرد: برای رشد صادرات باید از مسیرهای حساب شده گذر کرد و با اقداماتی که در سه سال اخیر صورت گرفته تازه می توان گفت که گام های ابتدایی و نخست در این حوزه برداشته شده و راه درازی در پیش است.
انتهای پیام/ب
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.