سخنگوی شورای عالی امنیت ملی در دیدار با رئیس خبرگزاری دولتی آلبانی:

نهادهای حقوق بشری سعی دارند سوابق سیاه منافقین را پاکسازی کنند

گزیم پودگوریتسا رئیس خبرگزاری دولتی آلبانی عصر امروز با کیوان خسروی سخنگوی شورای عالی امنیت ملی دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش حوزه سیاست خارجی  گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران، کیوان خسروی در این دیدار با اشاره به توسعه تهدیدات ناشی از افراط گرایی، خشونت و تروریسم در سطح منطقه و عرصه بین الملل و ضرورت مقابله هوشمندانه رسانه ها با این پدیده شوم اظهار داشت: همکاری رسانه های مستقل از طریق تشکیل و فعال سازی اتاقهای فکر و اندیشکده های مشترک، نقش تعیین کننده ای در اتخاذ رویه های تاثیر گذار در مقابل اقدامات رسانه ای و تبلیغاتی شبکه های افراط وخشونت بدنبال خواهد داشت.

وی تبادل مستقیم اخبار و تحلیل های رسانه ای میان دو کشور را موجب شکستن انحصارهای خبری رسانه های وابسته به قدرت ها و در نتیجه اطلاع رسانی شفاف و آگاهی بخشی بی واسطه به افکار عمومی دو کشور دانست و افزود؛ تفاهم صورت گرفته در این خصوص میان تهران و تیرانا واجد ویژگیهای مهمی است .

معاون فرهنگ و ارتباطات دبیر خانه شورای عالی امنیت ملی اتخاذ برخی رویکردهای رسانه ای از سوی شبکه های وابسته به نظام سلطه را موجب شکل گیری احساس تبعیض در جوامع مختلف و زمینه ساز سربازگیری گروه های تروریستی و تکفیری دانست و افزود: بی تفاوتی رسانه های غربی نسبت به کشتار صورت گرفته در کشورهای منطقه و در مقابل برجسته نمودن یک اقدام تروریستی در کشور اروپایی بدون شک موجب شکل گیری احساس دوگانه و تبعیض آمیزمی شود.

خسروی گفت؛ جمهوری اسلامی ایران یکی از قربانیان تروریسم است و بیشترین تعداد شهروندان و مسئولان کشور توسط گروهک تروریستی منافقین ترور شده اند اما نهادهای حقوق بشری بدون توجه به این مسئله، سعی دارند سوابق سیاه آنان را پاکسازی نمایند.

 وی افزود؛ رویکرد خطرناک و فرقه ای سران سازمان منافقین که با شستشوی مغزی اعضا و به گروگان گرفتن آنها سعی دارند منافع نامشروع خود را تامین کنند بایستی در رسانه های اروپایی و مستقل تشریح شود تا آسیب های آن برای مردم اروپا به حداقل برسد.

سخنگوی شورای عالی امنیت ملی گفت؛ در ابتدای پیدایش گروه های تروریستی النصره در سوریه و داعش در عراق، منافقین از هر دو جریان حمایت کردند که نشان دهنده وجود هویت و رویکرد مشترک میان آنان است.

گزیم پودگوریتسا رئیس خبرگزاری دولتی آلبانی نیز با تاکید بر لزوم همکاری و تعامل بیشتر میان رسانه های ایران و آلبانی باتوجه به اشتراکات فراوان دو کشور، اطلاع رسانی خبرهای صحیح و تاییدشده را اولویت این خبرگزاری دانست.

وی افزود؛ رسانه های مستقل نباید اجازه دهند تروریست ها از آنها برای اطلاع رسانی و تبلیغات مدنظر خود سوء استفاده نمایند.
 
انتهای پیام /
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار