دستجردی در نشست خبری:

براى اولين بار به همراه كانديداى خود، تيم وى نيز معرفى می‌شود/ همه كانديداهاى انتخابات به جز جليلى از جبهه مردمى حمايت كردند/از بقایی حمايت نخواهيم كرد

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی گفت: تا کنون به جز سعید جلیلی مابقی گزینه‌های مطرح انتخابات ریاست جمهوری خط و مشی جبهه مردمی را پذیرفته‌اند.

همه كانديداهاى انتخابات به جز جليلى از جبهه مردمى حمايت كردند/از بقایی حمايت نخواهيم كرد
به گزارش خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان؛ مرضیه وحید دستجردی سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در نشست خبری که امروز برگزار شد، با اشاره به جلسه مجمع عمومی جبهه متبوع خود گفت: 5 شنبه 5 اسفندماه مجمع عمومی جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی در سالن شهر آفتاب برگزار خواهد شد.

وی افزود: تا کنون دو مرتبه قرار بود مجمع عمومی برگزار شود اما به دلیل جمعیت انبوه سه هزار نفری شرکت کنندگان سالنی وجود نداشت که مجمع را برگزار کنیم البته در این مورد،‌مورد بی‌مهری‌هایی هم قرار گرفتیم، شرکت کنندگان به عنوان نمایندگان 25 قشر از سراسر کشور در مجمع حضور خواهند یافت، این سه هزار نفر از همه شهرهای کشور روز 5 شنبه در مجمع حاضر خواهند شد.

دستجردی در مورد برنامه‌های این مجمع نیز گفت: اقدام اول رای گیری از آن سه هزار نفر خواهد بود که 31 نفر از اعضای شورای مرکزی را انتخاب می‌کنند و تا شب گذشته این سه هزار نفر توسط سیستمی که در اختیار داشتند 200 نفر را به عنوان شورای مرکزی پیشنهاد کردند و در روز 5 شنبه نیز 31 اعضای شورای مرکزی نفر انتخاب خواهند شد.

وی درادامه گفت: اقدام بعدی مجمع عمومی در روز 26 اسفند، انتخاب کاندیداهای ریاست جمهوری خواهد بود و شرکت کنندگان 50 نفر را به عنوان کاندیدا به شورای مرکزی اعلام می‌کنند و افرادی که رای بیشتری برای انتخابات ریاست جمهوری داشته باشند، انتخاب خواهند شد.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به سوالی در مورد سازو کار رسیدن این جبهه به گزینه نهایی انتخابات ریاست جمهوری گفت: برای اولین بار در تاریخ انتخابات، یک جبهه‌ای تشکیل شده که اقدامات خود را با رای گیری و نظرات همه اعضا انجام می‌دهد و یک کار از پایین به بالا و دموکراتیک است و در مجمع هر یک از افراد 10 نفر از گزینه‌های خود را به جبهه معرفی می‌کنند و پس از شمارش آرای سه هزار نفر که به صورت الکترونیکی انجام خواهد شد 50 نفر از گزینه‌هایی که بالاترین رای را به دست آورده‌ اند، انتخاب می‌شوند.

دستجردی افزود: پس از انتخاب این 50 نفر در مجمع اول در مجامع دوم و سوم تعداد گزینه‌های انتخابات ریاست جمهوری به 10 و 5 نفر خواهد رسید و در نهایت جبهه نیروهای مردمی یک نفر را انتخاب خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوال باشگاه خبرنگاران جوان در مورد ساز و کار انتخاب شورای مرکزی نیز گفت: در مجمع عمومی اعضای شورای مرکزی تعیین خواهند شد و افرادی که جز هیات موسس جبهه بودند نیز خود را در معرض رای قرار خواهند داد و امیدواریم اعضای هیات موسس نیز در شورای مرکزی حضور داشته باشند

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگر باشگاه خبرنگاران جوان مبنی بر اینکه جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی چه برنامه‌ای برای پس از انتخابات خواهد داشت و اینکه در صورت انتخاب رئیس جمهور از میان گزینه‌های جبهه مردمی چه رابطه‌ای میان جبهه و آن دولت خواهد بو،د گفت: جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی دو هدف دارد . اولین هدف، هدف تشکیلاتی است و اعضای هیئت موسس کنار خواهند رفت و پس از آن شورای مرکزی به مدت یکسال عهده دار وظایف جبهه خواهد بود.

وی افزود: ما در کشور نیازمند یک تشکیلات ارزشی و انقلابی بودیم که هدف اول موفق شد و وحدت میان نیروهای انقلابی و ارزشی به خوبی ایجاد شده است. امیدواریم جبهه مردمی به یک کاندیدای واحد برسد و در این صورت ما همراه گزینه خود یک تیم معرفی خواهیم کرد و با توجه به مشکلات اقتصادی،‌ سیاسی و فرهنگی کشور به همراه کاندیدای خود یک تیم معرفی شود و این اقدامی است که برای اولین بار اتفاق خواهد افتاد و مردم برای اولین بار مردم علاوه بر رای به کاندیدای مورد نظر در کنار او به تیم وی نیز رای خواهند داد.

وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد اینکه تا کنون چه گروهها و شخصیتهایی از جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی حمایت کرده‌اند، اظهار داشت: همه تشکلهای ارزشی و انقلابی و آنهایی که معتقد به سازو کار جبهه مردمی بودند این جبهه را حمایت کردند و فرهنگیان نیز از این جبهه اعلام حمایت کردند و تاکنون 560 نفر که به صورت رسمی اعلام شده حمایت خود را از جبهه مردمی اعلام کرده اند.

دستجردی با بیان اینکه از میان کاندیداهای مطرح همگی از جبهه مردمی اعلام حمایت کرده‌اند، گفت: از زمان اعلام موجودیت جبهه مردمی حمایتهای زیادی از سوی شخصیتهای مختلف صورت گرفته و تا کنون به جز سعید جلیلی مابقی گزینه‌های مطرح انتخابات ریاست جمهوری خط و مشی جبهه را پذیرفته‌اند و با مذاکراتی که صورت گرفته امیدواریم بتوانیم نظر جلیلی را نیز جلب کنیم.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در مورد اینکه اینکه از ابتدا قرار نبود اعضای شورای مرکزی به عنوان کاندیدا انتخاب شوند اما اکنون حاجی‌بابایی خود را به عنوان گزینه ریاست جمهوری اعلام کرده گفت: جبهه مردمی ساز و کاری متفاوت با فعالیت تشکل‌ها و گروههای دیگر انتخاباتی دارد و قبلا افرادی که برای کاندیداها تصمیم می‌گرفتند خود جزء کاندیداها بودند اما مطابق سازو کار جبهه اعضای شورای مرکزی نباید جزء گزینه‌ها باشند و حاجی بابایی نیز پس از آنکه خود را به عنوان گزینه ریاست جمهوری معرفی کرد از عضویت در هیات موسس کنار رفت و اکنون هیئت موسس جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی 9 نفره است.

دستجردی در بخش دیگری از صحبتهایش در پاسخ به سوال دیگری مبنی برنامه جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی جهت رفع مشکلات اقتصادی و نبود شفافیت در این حوزه  گفت: جبهه مردمی به عنوان یک تشکیلات است و هدف آن اتحاد و وحدت در کشور است و مسئله بعدی فعالیت در مسائل روز به خصوص انتخابات ریاست جمهوری است و افرادی که جز اعضای جبهه هستند از متخصصین هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: امروزه یکی از مشکلات کشور مسائل اقتصادی است و امروزه هرجایی که عدم شفافیت وجود دارد به این دلیل است که سیستم اتوماسیون و الکترونیکی وجود ندارد و اگر می‌خواهیم مشکلات اقتصادی حل شود و شفافیت به وجود بیاید باید خود را مجهز به سیستمهای الکترونیکی کنیم.

دستجردی همچین در مورد اینکه آیا علی لاریجانی رئیس مجلس حمایت خود را از جبهه مردمی اعلام کرده است یا خیر گفت: این مسئله را باید از خود ایشان سوال کنید و من نمی‌توانم بعضی از مسائل مگو را بیان کنم.

وی در مورد اعلام کاندیداتوری بقایی و اینکه آیا  یکی از گزینه‌های جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی است ،گفت: از میان افرادی که آن 3 هزار نفر به جبهه مردمی به عنوان کاندیدای پیشنهادی خود معرفی کرده‌اند بقایی جز آنها نبوده است.

وی همچنین در پاسخ به سوال دیگری در مورد اینکه درصورت اعلام کاندیداتوری برخی از گزینه‌ها به صورت مستقل گفت: ما نمی‌توانیم همه افراد را به همراهی با خود مجبور کنیم و تا کنون به جز یک نفر همه کاندیداهای مطرح با جبهه مردمی اعلام همکاری کردند.

دستجردی درمورد برنامه‌های جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی برای  حضور در دانشگاهها و حمایت قشر جوان از این جبهه گفت: 40 درصد از مجمع عمومی را بانوان و 30 درصد را نیز جوانان تشکیل خواهند داد و با اقداماتی که در آینده انجام خواهند داد امیدواریم گروههای بیشتری را نسبت به خود جلب کنیم.

وی در مورد برنامه های جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی در عرصه فرهنگی نیز اظهار داشت: از 9 نفری که هیات موسس جبهه هستند طالب زاده و محمدی به عنوان چهره‌های فرهنگی شناخته شده حضور دارند، ما بحث فرهنگی را یکی از مهمترین مسائل کشور می‌دانیم و برخی از اقداماتی که در کشور صورت می‌گیرد و مشکلاتی که وجود دارد به دلیل ضعف فرهنگی است و فرهنگ و اقتصاد را دو پایه اساسی کشور می‌دانیم.

دستجردی تصریح کرد: جبهه مردمی برنامه خوبی جهت رفع مشکلات فرهنگی دارد و اخیرا نیز جلسه  بزرگی با فرهنگیان برگزار کردیم.

سخنگوی جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی در پاسخ به این سوال که تفاوت سازو کار این جبهه با سایر تشکل‌ها و جریانات سیاسی چه خواهد بود، گفت: ما در محدوده نیروهای انقلابی و ارزشی نیازمند یک واحد وسیع بودیم و سالهای گذشته دچار یک تفرقه  و تشدد شدیم و سالها احساس چنین همگرایی وجود داشت و تفاوتی که جبهه مردمی با سایر گروهها دارد این است که هیات موسس‌آن کیسه‌ای برای خود ندوخته و اصلا ادعایی برای کاندیداتوری ندارند، بنای ما بر مهربانی و گفتگو است.

وی افزود: در چند وقت اخیر تیرهایی از سوی اشخاص و گروههای سیاسی به سوی جبهه پرتاب شده اما تاکنون اعضای هیات موسس هیچ جوابی به این مسائل ندادند چرا که معتقد به گفتگو و مسائل مسالمت آمیز هستیم و در این مدت افرادی که با جبهه مخالفت کردند صحبتهای بسیاری از سوی هیات موسس با آنها انجام شد و خط و مشی انقلابی جبهه مردمی آن را از سایر تشکل‌ها جدا می‌کند.
 

دستجردی در مورد مشکلاتی که در استانها ایجاد شده بود نیز گفت: در استانها مسائلی در انتخاب هیات های منتخب ایجاد شده بود که این مسائل حل شد و اگر هم موضوعی وجود داشته باشد تا زمان انتخابات حل خواهد شد.

 

سخنگوی جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی در مورد جدول زمان بندی معرفی کاندیدای نهایی جبهه متبوعش گفت: مطابق برنامه‌ریزی قرار است از 30 کاندیدا به 10 نفر و از این تعداد به 5 نفر برسیم و در نهایت یک کاندیدای واحد در آستانه انتخابات معرفی خواهیم کرد و درمورد زمان بندی نیز باید گفت در آستانه انتخابات و با شروع فضای انتخاباتی در کشور ما نیز گزینه خود را معرفی می‌کنیم.

 

وی افزود: فکر می‌کنم تا زمان برگزاری مناسبات انتخاباتی کاندیدای نهایی جبهه مشخص شود و در زمان ثبت نام انتخابات ریاست جمهوری چندین نفر ثبت نام می‌کنند اما پس از آن یک انتخاب خواهد شد.

 

دستجردی در مورد اینکه چرا از کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری انصراف داده است گفت: مشکل کنونی ما تعدد کاندیداهاست و نمی‌خواهیم گزینه دیگری اضافه شود و هدف ما از ابتدا وحدت میان آقایان بوده است و امیدواریم این وحدت ایجاد شود.

 

سخنگوی جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی در پایان در مورد کاندیداتوری حجت‌الاسلام رئیسی در انتخابات گفت: از میان گزینه‌هایی که به جبهه نیروهای مردمی انقلاب اسلامی معرفی شده‌اند حجت‌الاسلام رئیسی نیز حضور دارد.

انتهای پیام/


 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار