اعلام رسمی بانک کشاورزی به مجلس؛

قانون بخشودگی سود جرائم وام های کمتر از 100 میلیون اجرا می شود

عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی گفت: بانک کشاورزی رسما به مجلس اعلام کرد که قانون بخشودگی سود جرائم وام های زیر 100 میلیون را اجرایی می کند.

به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان غلامرضا کاتب عضو هیات رئیسه در جلسه علنی امروز - سه شنبه - مجلس گفت:در پی تذکر روز گذشته حسینعلی حاجی دلیگانی و فریدون حسن وند نمایندگان شاهین شهر و مسجد سلیمان درباره ابلاغ قانون بخشودگی سود جرائم وام های کمتر از 100 میلیون تومان، بانک کشاورزی رسما اعلام کرد که مردم می توانند به شعب بانک ها مراجعه و از این بخشودگی استفاده کنند.
 
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر در جلسه علنی روز دوشنبه مجلس در تذکری گفت:‌ بیش از4ماه از تصویب اصلاح لایحه قانون 95 می گذرد در این قانون تصویب شد که دولت جریمه وام های زیر صد میلیون تومان در بخش تولید و کشاورزی را تامین کند و اصل این وام ها توسط بدهکاران به بانک ها پرداخت شود که هنوز بانک مرکزی این حکم را اجرایی نکرده است.
 
وی با بیان این که این اتفاق در حالی افتاده که مبلغ کل وام ها 250 هزار میلیارد تومان و کل سود و جریمه آن 40 هزار میلیارد تومان است، اظهارداشت: قرار بود دولت 10 هزار میلیارد تومان آن را تامین کند که هنوز این تعهد اجرایی نشده است.
 
عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس یادآور شد: در این شرایط معاون بانک مرکزی به نادرستی می گوید اگر این پول جریمه و سود توسط دولت تامین شود، منجر به افزایش نقدینگی خواهد شد.
 
حاجی دلیگانی اظهار داشت:‌ درحالی که این مصوبه تا پایان اسفندماه قابل اجرا است لازم است مجلس پیگیری های لازم را انجام دهد.
 
وی در تذکر دیگری نیز خاطرنشان کرد:‌ برخی از دستگاه ها همچون پست بانک به حساب روستاییان دست درازی می کنند و پست بانک بدون اطلاع از حساب تعداد زیادی از روستاییان 10 هزار تومان بابت خدمات پیامکی برداشت کرده در حالی که بسیاری از آن‌ها در خواست چنین خدماتی را نداشته و یا اصلا تلفن همراه ندارند.
 
وی ادامه داد: این پول ها برای ارائه خدماتی همچون کارمزد بدون اطلاع افراد برداشت شده حال اگر آنها خودشان بخواهند 10 تا پیامک بفرستند 80 تومان نه 10 هزار تومان باید پرداخت کنند، این میزان پول از حساب افراد و خانواده هایی برداشت شده که بعضا از لحاظ مالی در مضیقه هستند. این دست درازی درست نیست و مجلس باید رسیدگی کند.
 
علی لاریجانی نیز در پاسخ به تذکر این نماینده اظهار داشت: کمیسیون اقتصادی موضوع بخشودگی وام ها را پیگیری کرد و دولت نیز اخیرا مصوبه ای داشت، ولی باز هم از کمیسیون اقتصادی می خواهم این موضوع را پیگیری کند. در مورد پست بانک لازم است کمیسیون اقتصادی پیگیری‌های لازم را انجام دهد.
 
انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
بهرام
۲۱:۳۲ ۰۵ اسفند ۱۳۹۵
سلام در مورد بخشودگی وام های کشاورزی بنده یک وام ادوات کشاورزی در تاریخ بهمن سال۸۱ به مبلغ ۳میلیون ۷هزارتومن داشتم که به دلایلی نتوانستم وام ام را تمدید یا پرداخت کنم سال گذشته به قصد پرداخت به بانک رفتم و وام سه ملیون ۱۸میلیون تومان شده بود به ناچار اصل وام را پرداخت و سود وام را تمدید کردم الان که بخشودگی وام های زیر صد میلون امده هست میگویند شما وام رو تمدید کرده اید و باید ۱۵میلیون باقی +سود وام ۲میلیون ۳۰۰هزار تومن را پرداخت کنید
آیا این عدالت هست. خیلی از افراد هستند که هرسال وامشان را به علت مشکلات مالی تمدید میکنند در روستای ما یک نفر نتوانست از این مصوبه دولت استفاده کندیعنی برای اجرای شدن این قانون باید تا بحال فراری از اجرای قوانین بانکی باشیم
آخرین اخبار