اهواز؛

وجود 31 آسیب از 41 آسیب طبیعی در خوزستان

قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز گفت: استان خوزستان 31 آسیب از 41 آسیب طبیعی را دارا است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز؛علی خدادادی، قائم مقام دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز در هفتمین کنگره علمی میان ‌دوره‌ای طب رزم و تروما که امروز (3 اسفند ماه) در دانشگاه جندی شاپور اهواز برگزار شد، گفت: استان خوزستان 31 آسیب از 41 آسیب طبیعی را دارا است و در این شرایط، میزان‌ آمادگی مردم خوزستان 9.2 از 100 نفر است که آمار خوبی نیست و این در حالی است که ضریب خطر در کشور 8 از 10 است.

‌دکتر علی خدادادی ، ‌اظهار کرد:‌ با توجه به آسیب‌های طبیعی که در سطح کشور وجود دارند، آمادگی تیم‌های پزشکی برای مقابله با این آسیب‌ها و ارایه خدمات درمانی یکی از ملزومات محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: هفتمین کنگره علمی میان‌دوره‌ای طب رزم نیز به منظور بررسی ارایه خدمات درمانی به بیماران ناشی از آسیب‌های طبیعی و جنگ‌های احتمالی با همکاری دانشگاه بقیه‌الله، ‌دانشگاه علوم پزشکی و جامعه جراحان ایران به مدت دو روز در خوزستان برگزار شده است که امیدواریم با ارایه مقالات تخصصی و سخنرانی‌هایی که در این برنامه ارایه می‌شود، راهکارهای درمانی جدید برای مقابله با این آسیب‌ها و صدمات ناشی از آن فراهم آید.

 وی افزود:‌ قطعا آموزش‌های همگانی لازم برای مقابله با آسیب‌ها می‌تواند به کاهش خطرپذیری و کاهش صدمات ناشی از آسیب‌ها کمک بسزایی کند که به تبع این موضوع، نیاز به درمان نیز کاهش پیدا خواهد کرد. متاسفانه در حال حاضر این شرایط وجود ندارد و ما باید شرایط بهتری برای ارایه خدمات فراهم آوریم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خوزستان خاطرنشان کرد:‌ چنانچه تیم‌های درمان اضطراری، بیمارستان‌های صحرایی و تیم درمانی و بی‌حسی‌های جمعیت هلال احمر، دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت و درمان از آمادگی لازم برخوردار باشند؛ خدمات‌رسانی لازم به بیماران آسیب‌دیده ناشی از بلاهای طبیعی و جنگ بسیار بهتر صورت خواهد گرفت و مرگ و میر ناشی از این بلایا کاهش چشمگیر خواهد داشت.

وی با تاکید بر این‌که با توجه به شرایط اقلیمی کشور باید برنامه‌ریزی موثر برای مقابله با بحران‌های طبیعی صورت گیرد، تصریح کرد:‌ متاسفانه در حوزه مقابله، زیرساخت‌های لازم در کشور وجود ندارد که این موضوع درصد آسیب‌پذیری را افزایش داده است. باید میزان آمادگی مقابله با آسیب افزایش یابد تا در نتیجه آن میزان تاب‌آوری جامعه افزایش و خطرپذیری کاهش پیدا کند.

انتهای پیام/و

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.