کرمانشاه؛

کرمانشاه قابلیت جهش در توسعه دارد

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: وزارت نفت 20 میلیارد تومان برای احیاء نفت شهر هزینه کرده و مردم نفت شهر به زودی به دیار خود بازمی گردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛مجتبی نیک کردار معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه افزود: استان کرمانشاه استانی است که مرکزیت غرب کشور را دارد و به شعاع 500 کیلومتر در دو کشور ایران و عراق تنها شهر یک میلیون نفری است و با وجود تنوع بالای قومی، مذهبی و قبیله ای در این استان، از رتبه امنیتی بسیار خوبی برخورداریم.

وی ادامه داد: گردشگری یکی از محورهای اصلی توسعه استان کرمانشاه است، به گونه ای که در این استان 4200 اثر تاریخی شناسایی شده وجود دارد که یک مورد آن (بیستون) ثبت جهانی شده و سه مورد دیگر نیز در فهرست موقت ثبت جهانی داریم.

نیک کردار با بیان اینکه استان کرمانشاه استانی است که از هرجهت قابلیت جهش در توسعه را دارد گفت: جنگ تحمیلی بیش از 10 سال فرصت توسعه را از استان کرمانشاه گرفت.

معاون امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: سرانه دانشجو در کشور حدود شش هزار نفر به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت است که این شاخص در استان کرمانشاه کمتر از پنج هزار دانشجو به ازای هر 100 هزار نفر جمعیت است. یعنی در این استان چیزی حدود 20 هزار دانشجو کمتر از میانگین کشوری داریم.

نیک کردار خاطرنشان کرد: با این وجود ظرف دو، سه سال اخیر بیش از 30 درصد به زیربنای دانشگاه رازی کرمانشاه اضافه شده  و دانشگاه صنعتی کرمانشاه نیز با زیربنایی در حد 20 هزار متر مربع امسال به بهره برداری رسید.

انتهای پیام/ح
 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.