کرمانشاه؛

باغات را توسعه دهیم

جای اینکه منابع آبی را صرف تولید محصولات آب بری مثل چغندر و سیب‌زمینی کنیم، بهتر است به فکر توسعه باغات باشیم.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه ؛  معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه گفت: بجای اینکه منابع آبی را صرف تولید محصولات آب بری مثل چغندر و سیب‌زمینی کنیم، بهتر است به فکر توسعه باغات باشیم.

رضا رحیمی در کارگروه آب، کشاورزی و منابع طبیعی استان با اشاره به ظرفیتهای استان کرمانشاه در زمینه توسعه باغات، بر لزوم سمت و سو دادن کشاورزان به سمت توسعه باغات تاکید کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری کرمانشاه افزود: توسعه باغات پسته سبب ثرومند شدن مردم استانی مثل کرمان شده و این ظرفیت در استان کرمانشاه نیز وجود دارد.

کیاست امیریان مدیرعامل آب منطقه ای کرمانشاه نیز با اشاره به برنامه‌ریزی‌ وزارت جهاد کشاورزی برای توسعه باغات در مناطق با بارندگی سالانه بالای 300 میلیمتر افزود: استان کرمانشاه ظرفیت توسعه باغات را دارد.

امیریان میزان بارندگیهای استان کرمانشاه را بیش از 470 میلیمتر عنوان کرد و افزود: در سالهای کم بارش میزان بارش کمتر از 300 میلیمتر در استان نداشته‌ایم و همین مسئله استان را مستعد توسعه باغات کرده است.

زارعی بر لزوم الگوسازی ایجاد باغات مدرن تاکید کرد و افزود: میزان تولید و بهره‌وری آب در باغات مدرن بالا بوده و همین مسئله اهمیت برنامه‌ریزی در راستای توسعه باغات مدرن را نشان می‌دهد.

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با بیان اینکه از مجموعه 35 هزار هکتار باغ استان کرمانشاه 16 هزار هکتار آن قدیمی است، افزود: باید به جای توسعه باغات به توسعه باغبانی در استان فکر کنیم.

زارعی تاکید کرد: اصلاح باغات موجود و حذف و جایگزینی باغات فرسوده باید اولویت اول توسعه باغبانی در استان کرمانشاه باشد.


انتهای پیام/پ

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.