"بوداپست" احتمالا میزبانی بازی های المپیک ۲۰۲۴ را از دست می‌دهد

رئیس کمیته پیشنهاد دهنده بوداپست به عنوان یکی از میزبان‌های بازی های المپیک ۲۰۲۴، اقرار کرد این شهر احتمالا شانس میزبانی المپیک ۲۰۲۴ را از دست خواهد داد.

به گزارش گروه ورزش باشگاه خبرنگاران؛به نقل از کمیته ملی المپیک؛بالاژ فورجس گفت: «احتمالا این میزبانی را از دست می دهیم. چرا که جنبش مدنی «نه به المپیک» توانسته است بیش از 250 هزار امضا برای برگزاری رفراندم نه به المپیک جمع آوری کند. اما شهردار این شهر همچنان در تلاش است تا بتواند این شانس را برای مجارستان حفظ کند.

به همین منظور «ایستوان تارلوس» 22 فوریه با نخست وزیر مجارستان «ویکتور اربان» درباره تغییر و تحولات پیش آمده دیدار و گفتگو خواهد کرد. اما فورجس به سایت رادیویی «اینفو رادیو» گفت: «به نظرم دیگری امیدی وجود ندارد. حق با شهردار است. این موضوع متعلق به همه ماست. کل خانواده المپیکی مجارستان، پایتخت، مجلس، دولت همه در این تصمیم متحد هستند. به نظرم هم اکنون این موضوع «به گل نشسته» است. در حالی که آرزوی 120 ساله مجارستان در حال تحقق بود. به نظر می رسد که این کشتی درحال غرق شدن است.»

بوداپست به همراه پاریس و لس آنجلس سه کاندیدای میزبانی بازی های المپیک و پارالمیپک 2024 هستند. اگر بوداپست نتواند شرایط لازم را برای حفظ کاندیداتوری اش حفظ کند، رقابت بین پاریس و لس آنجلس حساس تر شده و این دو شهر تمام تلاش خود را برای میزبانی خواهند کرد.



انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار