هشدار یونیسف: خطر قحطی در کمین 1.4 میلیون کودک در چهار کشور جهان

صندوق کودکان ملل متحد هشدار داد 1.4 میلیون کودک در 4 کشور بحران‌زده جهان در معرض خطر قحطی و مرگ قرار دارند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از دیلی‌میل؛ صندوق کودکان ملل متحد –یونیسف- با انتشار گزارشی هشدار داد 1.4 میلیون کودک در نیجریه، سومالی، سودان جنوبی و یمن امسال در معرض خطر مرگ بر اثر قحطی قرار دارند.

بر اساس این گزارش، 462 هزار کودک در یمن از سوء تغذیه شدید رنج می‌برند. این کشور از دو سال پیش با تجاوز نظامی عربستان مواجه بوده است. در شمال نیجریه به دلیل فعالیت گروه تروریستی بوکوحرام، ۴۵۰ هزار کودک با مشکل حاد سوءتغذیه دست به گریبان هستند.

شبکه سامانه هشدار زودهنگام قحطی موسوم به "فیوز نت" (Fews Net) اعلام کرد مناطقی در استان بورنو در نیجریه از پایان سال گذشته میلادی با قحطی مواجه شده است.

خشکسالی چندین ساله در سومالی به مشکل اصلی این کشور تبدیل شده و 185 هزار کودک را در آستانه قحطی قرار داده است. یونیسف پیش‌بینی کرد تعداد کودکان در معرض مرگ در سومالی طی چند ماه آینده به 270 هزار نفر خواهد رسید.

در سودان جنوبی بیش از 270 هزار کودک از سوء تغذیه رنج می‌برند و در برخی بخش‌های استان الوحده در شمال سودان جنوبی که دست‌کم 20 کودک در آن زندگی می‌کنند، اعلام قحطی شده است.

یونیسف هشدار داد فقدان دسترسی به کودکان در معرض تهدید، بر وخیم‌تر شدن اوضاع دامن می‌زند و ممکن است تعداد کودکان دچار سوءتغذیه افزایش یابد.

"آنتونی لیک"، مدیر اجرایی یونیسف، ضمن درخواست برای اقدام فوری به منظور کمک به کودکان قحطی‌زده این چهار کشور اعلام کرد: ما توانایی آن را داریم تا جان بسیاری از این کودکان را نجات دهیم.


انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار