شورای امنیت سازمان ملل تحریم‌های یمن را یک سال دیگر تمدید کرد

شورای امنیت سازمان ملل متحد پنج‌شنبه، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که براساس آن تحریم‌های این سازمان علیه یمن برای یک سال دیگر تمدید می‌شود.

شورای امنیت سازمان ملل تحریم‌های یمن را یک سال دیگر تمدید کردبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان؛ به نقل از خبرگزاری شین‌هوآ، شورای امنیت سازمان ملل متحد روز پنج‌شنبه، قطعنامه‌ای را تصویب کرد که بر اساس آن تحریم‌های این سازمان علیه یمن برای یک سال دیگر یعنی تا 26 فوریه سال 2018 تمدید می‌شود.

شورای امنیت سازمان ملل در توضیح علت تصویب این قطعنامه اعلام کرد :«اوضاع یمن همچنان در حکم تهدیدی علیه صلح و امنیت بین المللی به حساب می آید.»

در این قطعنامه که به اتفاق آرا در شورای امنیت تصویب شد اقدامات مربوط به توقیف دارایی ها و ممنوعیت مسافرتی علیه افراد و سازمان‌هایی که فرایند انتقال مسالمت‌آمیز قدرت را در یمن تضعیف می‌سازند تجدید شده است. این تحریم‌ها اولین بار در سال 2014 و در قالب قطعنامه 2140 تصویب شدند.

در این قطعنامه ، شورای امنیت مراتب نگرانی خود را از چالش های سیاسی، امنیتی، اقتصادی و بشردوستانه یمن ابراز داشته و «بر تعهد قاطع خود به وحدت ،‌ حاکمیت و تمامیت ارضی یمن » مجددا تاکید و از تمام طرف‌ها در یمن خواسته است تا برای حل اختلافات خود از طریق گفتگو و مشورت پایبند باشند، اقدامات خشونت آمیز برای حصول به اهداف سیاسی را رد کنند و از اقدامات تحریک آمیز خودداری نمایند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار