کبیری در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اگر نفت نبود چه می‌کردید؟/ وقت چاره‌اندیشی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی گفت: وابستگی به نفت موجب می شود تا در صورت تحریم مجدد، شاهد کاهش قیمت آن باشیم و برنامه ها و طرح های اقتصادی را تحت تأثیر خود قرار می دهد.

تقی کبیری عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصاد و انرژی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با خرده‌گیری بر افزایش وابستگی به درآمدهای نفتی مطابق با لایحه بودجه 96 عنوان کرد: سیاست‌ها باید به گونه ای تنظیم می شد که شاهد کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی مطابق با سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مدنظر مقام معظم رهبری باشیم.
 
وی افزایش وابستگی به نفت را یکی از بزرگترین ایرادات وارده بر لایحه بودجه سال آتی خواند و افزود: این امر از جهاتی به ضرر اقتصاد کشور خواهد بود اما استدلال برخی از صاحب نظران بر این است که به دلیل کاهش درآمدها، برنامه ها باید در جهت افزایش وابستگی به بودجه نفتی تنظیم شود.
 
کبیری تصریح کرد: از آنجایی که کاهش هزینه‌ها در برنامه در نظر گرفته شده لذا کمیسیون تلفیق بودجه پیشنهادی مبنی بر افزایش درصد این وابستگی ارائه داد.
 
وی در پاسخ به این سؤال که وابستگی به درآمدهای نفتی چه ضربه هایی بر آینده اقتصادی کشور می زند، گفت: وابستگی به نفت موجب می شود تا در صورت تحریم مجدد شاهد کاهش قیمت آن بوده و برنامه ها و طرح های اقتصادی را تحت تأثیر خود قرار می دهد.
 
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: می بایستی با ارائه طرح‌ها و برنامه‌های مدون این وابستگی کمتر شود تا شاهد افزایش صادرات غیر نفتی و تحقق اقتصاد مقاومتی باشیم.
 
کبیری در پایان بیان کرد: با بازشدن فضای وابستگی، کشور با تبعات منفی این امر از جمله تورم، رکود و کاهش اشتغالزایی مواجه خواهد شد به همین منظور لزوم برنامه ریزی مدون برای این امر، احساس می شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار