اصفهان؛

ساخت سامانه حذف مواد معلق موجود در آب و فاضلاب

یک شرکت دانش بنیان مستقر در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان، موفق به طراحی و ساخت سامانه حذف مواد معلق موجود در آب و فاضلاب با استفاده از فرایندهای الکتریکی شد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،روابط عمومی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان،  اعلام کرد: این سامانه طراحی شده شامل 2 بخش تصفیه فیزیکی و الکتریکی است که می تواند کلیه آلودگی‌های معلق موجود در آب و فاضلاب را بصورت کامل خارج کند.

مدیر عامل شرکت یکتا تصفیه کویر به عنوان طراح سامانه حذف مواد معلق روز دوشنبه به ایرنا گفت: سیستم مذکور در تصفیه خانه های آب و فاضلاب بویژه در واحدهای صنعتی که نیاز به استفاده مجدد از فاضلاب دارند، کاربرد دارد.
عباس آقاخانی افزود: حذف فلزهای سنگین، سختی آب و کدورت، نیاز نداشتن به تزریق مواد شیمیایی، مصرف انرژی پایین و سهولت بهره‌برداری از جمله قابلیت‌های این سامانه است.

وی با بیان اینکه اکنون در بسیاری از تصفیه خانه های کشورمان از مواد شیمیایی برای حذف مواد معلق استفاده می شود، تصریح کرد: این کار اثرهای جانبی خود را دارد بطوریکه ممکن است باعث رسوب یا ورود برخی ناخالصی های دیگر به آب شود.

این کارشناس ادامه داد: اما در سامانه طراحی شده، حذف مواد معلق با استفاده از فرایندهای الکتریکی صورت می گیرد که هیچ اثر جانبی داخل آب ندارد.

آقاخانی با بیان اینکه سامانه الکتریکی حذف مواد معلق در آب و فاضلاب از روش های روز دنیا است، گفت: اکنون این روش در کشورمان بومی سازی شده و با وجودیکه نمونه خارجی دارد اما مهمترین مزیت آن، مصرف انرژی پایین‌تر است.

وی بیان کرد: این سامانه با توجه به کمیت و کیفیت آب و فاضلاب ورودی به سامانه و کیفیت مورد نیاز، طراحی و ساخته شده و یکی از روش های موثر برای برگشت فاضلاب به چرخه مصرف مجدد است.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان یک سازمان مستقل با هدف توسعه مبتنی بر دانایی از طریق ایجاد مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در اصفهان، قطب اقتصادی و صنعتی ایران شکل گرفته است.

این سازمان به عنوان اولین سازمان موسس مراکز رشد و پارک‌های علم و فناوری در کشور، تلاش می‌کند تا با ایجاد بستری مناسب برای توسعه فعالیت‌ شرکت‌های دانش‌بنیان، زمینه لازم را برای تجاری‌سازی دستاوردهای آن‌ها و جذب سرمایه‌گذاری‌های داخلی و خارجی فراهم آورد.

حدود 480 شرکت دانش بنیان در زمینه های مختلف در شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان مستقر است.




انتهای پیام/م
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار