ایلام؛

جاذبه های گردشگری روستای بیشه دراز

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان دهلران از تکمیل زیرساخت های گردشگری روستای «بیشه دراز» به‌عنوان روستای هدف گردشگری خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام؛به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایلام ، فرج فاضلی اظهار کرد : روستای «بیشه‌دراز» یکی از نادرترین روستاهای استان ایلام است که چهار نوع جاذبه گردشگری منحصربه‌فرد دارد.

وی افزود: این روستا با توجه به موقعیت خاص جغرافیایی، قرار گرفتن در مسیر اصلی عتبات عالیات، موقعیت مرزی و جاذبه های بکر طبیعی، تاریخی، مذهبی و دفاع مقدس یکی از روستاهای مهم استان از  نظر گردشگری است.

فاضلی با اشاره به جاذبه های طبیعی و گردشگری «بیشه دراز» اظهار کرد: جاذبه طبیعی گردشگری روستا، استخر طبیعی موسوم به «چه شوره» که در فصل بهار و تابستان و پاییز برای شنا بسیار مناسب است.

وی با بیان اینکه جاذبه های تاریخی گردشگری بیشه دراز شامل قلعه تاریخی «انجیر» واقع در ارتفاعات «ته‌نرمه» ، بنای موسوم به گمه( گنبد) مای است، اضافه کرد: جاذبه‌های مذهبی این روستا بقعه متبرکه «شهرمیر» که راه دسترسی شنی دارد و امامزاده ابراهیم ابراهیم قتال هستند.

رئیس اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان دهلران عنوان کرد: اهالی این روستا که شهیدپرورترین روستای استان ایلام است از طوایف طوایف جایروند، بالویی و بله هستند که در زمان جنگ تحمیلی رشادت‌های فراوانی از خود نشان دادند.

وی گفت: روستای «بیشه‌دراز» با تقدیم بیش از 40 شهید والامقام به نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و وجود منزل مسکونی سردار شهید «هدایت صحرایی» که وسایل ساده زندگی این سردار شهید در آن به شکل موزه کوچکی در ایام نوروز و طول سال مورد بازدید گردشگران قرار می‌گیرد، ظرفیت بسیار مناسبی برای تبدیل شدن به یک مکان توریستی تفریحی دارد.

فاضلی تصریح کرد: با توجه به اینکه روستای «بیشه دراز» دارای زیرساخت های لازم مانند راه آسفالته، برق، آب ، تلفن، خانه بهداشت، پست بانک، مدرسه، ایستگاه امداد و نجات هلال احمر، اورژانس و... است و همچنین وجود جاذبه‌های گردشگری طبیعی می‌تواند به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی شود.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.