بهره‌برداری از فاز نخست خط ۲ قطار شهری مشهد/مدیریت جهادی عوامل اصلی موفقیت در توسعه کشور

با حضور سرلشگر جعفری؛ فاز نخست خط ۲ قطار شهری مشهدمقدس به بهره‌برداری رسید.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، عبادالله عبدالهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا در این مراسم گفت:خط ٢ قطارشهری مشهد ۴۹ امین پروژه عمرانی قرارگاه خاتم در سال اقتصاد مقاومتی است.

وی افزود:این پروژه در سال ۹۳ تن‌ها ۱۴ درصد پیشرفت فیزیکی داشت، اما امروز بعد از ۳۳ ماه کل این پروژه عمرانی به اتمام رسید و توانست رکوردهای بزرگی را رقم بزند.

وی افزود: براساس تاکید سردار سرلشکر جعفری، محرومیت‌زدایی را در دستور کار قرار دادیم و امسال هم آماده‌باش 100 درصدی بودیم. امسال را باید سال استثنایی قرار می‌دادیم و بر همین اساس اولویت‌بندی کرده و تعداد 65 پروژه در حوزه‌های مختلف عمرانی، صنعتی و نفتی را احصاء کردیم که پیشرفت فیزیکی این‌ها حدود 65 تا 85 درصد بوده و 55 پروژه در حوزه عمرانی قرار داشت.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص)  گفت: میزان اعتباری که برای این پروژه‌ها هزینه شده بود، 124 هزار میلیارد تومان بود و ظرف دو سال باید به بهره‌برداری می‌رسید که عاید 140 هزار میلیاردی برای کشور داشت، آن 10 پروژه نفتی بزرگ است و زمان و هزینه بیشتری می‌خواهد اما در حوزه عمرانی از 55 پروژه، 49 پروژه به بهره‌برداری رسید.

وی خاطرنشان کرد: امسال در 9 ماهه اول سال در حوزه اقتصاد مقاومتی اقدامات زیادی انجام شد و 56 کیلومتر تونل در حوزه مترو و آب و راه داشتیم که رکوردی بی‌نظیر است و از این 56 کیلومتر، 22 کیلومتر خط مترویی بود که یکی از آ‌ن‌ها قطار شهری مشهد است که مشکلات خاص خود را داشت.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) افزود: زمانی این پروژه 14 درصد پیشرفت داشت، اما ظرف 33 ماه کل پروژه خط 2 را به اتمام رساندیم و به رکورد خوبی رسیدیم و در حفاری و سگمنت‌گذاری رکورد زدیم و امروز پروژه به مردم عزیز مشهدمقدس هدیه می‌شود.

تحقق مدیریت جهادی در خط 2 قطار شهری

علی رضا رشیدیان استاندار خراسان رضوی هم در این مراسم با بیان اینکه بهره برداری از این خط در سایه ی همت و مدیریت جهادی محقق شده است گفت:فرزندان انقلاب اسلامی و مجموعه ی دست اندرکاران اجرای این پروژه، با اراده ای محکم و همتی بلند در بخش های مختلف، علی رغم تحریم ها، فعل خواستن را صرف کرده و در کوتاه ترین زمان فاز نخست آن به بهره برداری رسید.

وی با اشاره به میزبانی مشهد مقدس از 27 میلیون زائر و مسافر در سال، خاطر نشان کرد: این شبکه ی ارتباطی زیر زمینی باعث ارتقای خدمت رسانی در حوزه ی حمل و نقل، کاهش ترافیک و دسترسی آسان تر به حرم مطهر رضوی شده است.

استاندار خراسان رضوی تصریح کرد: برای به ثمر رسیدن این طرح، شهرداری تلاشی شبانه روزی کرد و با حمایت دولت و فعالیت قرارگاه سازندگی این طرح امروز برای خدمت رسانی به مردم بهره برداری می شود.

بنای مدیریت شهری بر پایه خدمت بی‌منت برای رضای خداوند

سید صولت مرتضوی شهردار مشهد در ادامه این مراسم گفت: مدیریت شهری فعالیت خود بر پایه خدمت بی‌منت برای رضای خداوند برنامه‌ریزی کرده است.

وی افزود: مقام معظم رهبری سال 95 را سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل نام‌گذاری کردند و در تعریف اقتصاد مقاومتی ایشان فرمودند که اقتصاد مقاومتی به معنای اقتصاد درون‌زا و برون‌نگر است.

شهردار مشهد افزود: در این راستا مدیریت شهری فعالیت خود را بر 3 محور؛ خدمت بی‌منت برای رضای خداوند، مدیریت جهادی با مردم برای مردم و عمل به منویات مقام معظم رهبری به خصوص اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل برنامه‌ریزی کرده است.

سید صولت مرتضوی با اشاره به اقدامات مدیریت شهری در طی 3.5 سال گذشته گفت: خوشبختانه به زیرساخت‌ها در این دوره توجه ویژه شده و در حوزه فضای سبز تا پایان امسال سرانه آن به 14 مترمربع می‌رسد که به معنای افزایش 9 میلیون مترمربعی در شهر مشهد است.

وی افزود: در حوزه کمربند جنوبی و کال کشف رود نیز اقدامات بزرگی انجام شده و احداث 3 تقاطع غیر هم‌سطح و بولوارهای نماز و شهدای ارتش از دیگر اقدامات این دوره مدیریت شهری بوده است.

کیانوش کیامرز مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهدهم با بیان اینکه باصبر و شکیبایی مردم در طی سال‌های گذشته موفق شدیم با سربلندی و افتخار گام مهمی برای شهر مشهد برداریم گفت: امید است افتخارات بیشتری در راه توسعه شهر مشهد برداریم.

وی با اشاره به اینکه خط 2 به طول 14.5 کیلومتر از شمالی‌ترین نقطه به جنوبی‌ترین نقطه با 13 ایستگاه به هم متصل است، افزود: امروز فاز نخست این خط به طول 8 کیلومتر مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

مدیرعامل شرکت قطار شهری مشهد ابراز امیدواری کرد: مسیر خط 2 را با همت و یاری همگان به سرانجام برسانیم.

فاز نخست خط دو قطارشهری به طول 8.5 کیلومتر از انتهای بولوار طبرسی سوم تا میدان شهدا کشیده شده و دارای 6 ایستگاه فعال است که طی ماه گذشته، ایستگاه به ایستگاه افتتاح شد. کلنگ احداث این خط در سال 87 به زمین خورد و بعد از 5 سال با 17 درصد پیشرفت تعطیل شد. اما در سال 92 ، تلاش برای پیشبرد و تکمیل خط مورد تاکید قرار گرفت و در نهایت امروز پس از 3 سال، کار و تلاش جهادی، فاز نخست خط با حضور شهروندان مشهدی افتتاح شد.


مدیریت جهادی عوامل اصلی موفقیت در توسعه کشور

سپاه پاسداران با جهاد اقتصادی و اجتماعی در تمام ماموریتهای دفاعی، امنیتی و سازندگی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی تاکنون پیروز بوده است.

 انتهای پیام/

 

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.